Customer Success Manager

Arbetsbeskrivning

Vill du kliva på en tillväxtresa i världsklass där tempot är högt och sammanhållningen stark? Winningtemp är en prisbelönad, innovativ AI-plattform för medarbetarengagemang som hjälper ledare att få insikter om hur deras personal mår i realtid. Med en branschunik och revolutionerande teknik skapar vi framgångsrika arbetsplatser. Vi har vuxit med över 2100% de senaste åren och vi fortsätter växa. Vi är redan nu globala och fortsätter vår globala tillväxt varje dag. Vår mission är att bli ett unicorn-bolag, med andra ord ett av de snabbast växande bolagen i världen.  Därför söker vi nu marknadens bästa Customer Success Manager!

Som Customer Success Manager på  Winningtemp säkerställer du att våra kunder får den absolut bästa service,  älskar produkten och använder dess fulla potential. Vårt Customer Success team består av totalt 18 personer och är ett globalt team som finns i Sverige och i England. Teamet jobbar nära varandra för att dela tips, framgångshistorier och hitta nya innovativa sätt att stötta kunderna. För att passa in i teamet behöver du vara en driven, innovativ och sympatisk person som brinner för sälj och kundnöjdhet. Du sporras av att vara del av en startup-miljö med höga ambitioner och transparens, samt att skapa resultat tillsammans med andra.

Dina arbetsuppgifter kommer främst att innebära: 

- Ansvara för din egna kundstock  
- Skapa förtroendeingivande och rådgivande relationer till dessa kunder 
- Ansvara för att kunderna känner sig bekväma i plattformen genom uppstartsmöten, chefsutbildningar och andra möten med dina kunder
- Arbeta enligt uppsatta företagsmål med syftet att bidra till ökad expansion och ökad kundnöjdhet 
- Hitta nya möjligheter för att öka våra kunders användning av produkten 
- Utveckla “kundresan”, processer och rutiner för ditt egna arbete 
- Arbeta tight med bla produktavdelningen, säljteamet och marknad i syfte att utveckla affären och varumärket  


Vad vi söker hos dig: 
Att säkerställa hög kundnöjdhet hos Winningtemps kunder är ett otroligt viktigt arbete som kräver stort ansvar. Därför ser vi att du är en riktig relationsskapare samtidigt som du tycker om att göra affärer och får energi av det. Du drivs av kundmöten och uppskattar att vara en rådgivande och utbildande part för dina kunder. Du ser möjligheter och är lösningsorienterad. Du gillar att arbeta proaktivt, kan arbeta självständigt och vet hur du ska prioritera. Du är kommunikativ, ärlig och har en hög känsla för service, vilket gör att du förstår vikten av att jobba nära dina kunder och kollegor. Vi ser att du har erfarenhet av försäljning och förståelse för hur du genom kontinuerligt fokus på affären kan stärka vår kundupplevelse. Du bör också ha arbetat inom B2B och/eller en Customer Success-roll eller motsvarande. Det är meriterande om du har erfarenhet inom projektledning och har arbetat för SaaS-bolag (Software as a Service) tidigare.

Vad erbjuder Winningtemp dig? 
Hos oss erbjuds du en spännande roll i ett team där du får vara med och påverka samhället i en positiv riktning genom att bygga trygghet och förstklassigt utövande av vårt verktyg tillsammans med kunderna. Du får också möjligheten att vara med i en tidig fas i ett bolag som har höga ambitioner. Idag består Winningtemp av ett härligt och ambitiöst gäng om 125 personer med högt i tak och med en trevlig arbetsmiljö. Vårt huvudkontor ligger i centrala Göteborg och Stockholmskontoret ligger i fina lokaler i Gamla stan. Planen är att växa globalt och mer än dubblera arbetsstyrkan inom kommande år. Om du ansluter dig till vårt team och gör ett bra jobb kan du därmed förvänta dig en snabb utveckling och ett ansvar som växer i takt med att Winningtemp expanderar. Vi bryr oss om våra kollegors välmående och därför arbetar vi såklart löpande med vårt eget verktyg för att vara en attraktiv arbetsgivare. Du kan förvänta dig en stöttande arbetsplats där alla arbetar tillsammans mot ett gemensamt mål, för Winningtemp är ett företag där alla kavlar upp ärmarna och tar i.

Psst, vi hanterar kandidater löpande så skicka in din ansökan tidigast möjligt!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Winningtemp
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 november 2021
  • Ansök senast: 20 april 2022

Liknande jobb


Försäljning & rådgivning? Se hit!

Försäljning & rådgivning? Se hit!

6 maj 2024

6 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

6 maj 2024