Customer Success Manager

Customer Success Manager

Arbetsbeskrivning

Ess på projektledning? Bli essentiell för oss. Bli vår nya Customer Success Manager!
Att ditt hjärta bankar för hållbarhet är en underdrift. Dessutom älskar du att springa tillsammans med ett team mot nya mål och har en näsa för affärer. Kanske har du erfarenhet av tech eller länge närt en dröm om att joina en startup (eller börsbolag?). För projektleda kan du, det vet alla som känner dig. Kan det vara du som är vår nästa Customer Success Manager?
I rollen som Customer Success Manager på Mestro tar du våra nya och befintliga kunder på en personlig och utvecklande resa inom Proptech-världen. Ditt ansvar blir att se till att kunden får en smidig resa ihop med oss, från start och löpande framåt genom våra tjänsters utveckling.
Tillsammans med dina kollegor i Customer Experience-teamet blir dina arbetsdagar varierande. Du onboardar och utbildar nya kunder och vårdar relationen med befintliga samt deltar i utvecklingsprojekt av avdelningens verksamhet. I din roll blir du en viktig resurs för Mestro att förstå kundens behov och att tillsammans med denne ta fram förbättringsförslag. I ditt arbete kommer du också ha kontakt med Mestros övriga avdelningar för att säkra kundnöjdheten: Product, ITOps, Finance, Commercial och Marketing & Comnmunications.
Vi vet också att nöjda kunder gärna vill ha ännu mer av Mestro och just därför innebär ett kundansvar också att hålla kunden uppdaterad om Mestros växande tjänsteutbud och möjligheter. Vi vill såklart att våra funktioner och verktyg ska kunna komma till så stor nytta som möjligt – i flera delar av kundens organisation!
Vem tror vi att du är?
Du kommer dagligen att prata med en hel bunt av människor, både hos våra kunder och deras leverantörer samt internt. Just därför bör du vara en fena på det sociala, så att du kan skapa dig en förståelse för kundens behov, beteenden, drivkrafter, förväntningar och problem.
Troligtvis är du också en optimerare av rang, som gillar att arbeta datadrivet och ansvara för att samla in, kartlägga och presentera definierade metrics. Eftersom du kommer att arbeta med flera kunder måste du också kunna prioritera och hantera många bollar i luften samtidigt. Har du erfarenhet av att arbeta med synergieffekter i större skala är det absolut ett plus i den här rollen.
Idag finns Mestro primärt i Norden samt i Polen och Nederländerna, men våra expansiva planer stannar inte där. Givetvis behöver du därför kunna både snacka och skriva helt obehindrat på både svenska och engelska. Extra bonuspoäng till dig med flera språk i skjortärmen och/eller erfarenhet av andra kulturer.
I vårt team finns plats för många olika kompetenser, så välkommen att söka både du som är ny i karriären och som jobbat ett tag. Viktigt är att du tycker det är kul att lära dig nya saker och har ett grundläggande intresse för teknik, energi och SaaS, samt hur detta kan kopplas till hållbarhet.
Och vilka är vi?
Frågar du efter det korta svaret så är vi en växande, digital scale-up som just handlat en ännu större kostym då vi i vinter kommer att gå in på Nasdaq First North och bli ett börsbolag. Dagligen hjälper vår produksvit av molnbaserade tjänst för energiuppföljning fastighetsägare att spara tid, pengar, energi OCH huvudvärk.
Det lite längre svaret är helt enkelt att Mestro är Bästro! Vi kanske är partiska men vi kan backa upp vårt kaxiga påstående med god gemenskap, bra ledning och en produkt som är kul att jobba med. Mestro har hållbarhet i själva kärnan av vad vi gör och vår tillväxtresa bara har börjat. Så du behöver verkligen inte vara vegetarian (även om många av oss är det), men tycker du att vegetariskt = kaninmat så har du nog kommit fel.
Idag är vi 30 personer inom bl.a. Customer Experience, IT, Produkt, Sälj, Marknad & Ekonomi. Och fler ska vi bli!
Några snabba om varför det är nice att arbeta på Mestro:
Vi sitter i stora, härliga lokaler centralt på Kungsgatan i Stockholm
Under Mestro Labs får alla möjlighet att jobba på projekt som är utanför deras egen roll, med syftet att utveckla produkten
Vi har en positiv inställning till flexibelt arbete (även när det inte pågår en pandemi)
Vi kommer att lära dig att sabrera (även alkoholfria flaskor)
Plus: vi har ett generöst friskvårdsbidrag på 3500 kr!
Hur visar du att du vill bli en av oss?
Vi är sugna på att komma igång asap! Så skicka din ansökan redan idag – skriv “Jag är er nästa Customer Success Manager” i ämnesraden och lägg med CV samt varför just du är vår nästa supportstjärna. Din ansökan skickar du till talents@mestro.se. Så vad väntar du på? Det blir kul!
Frågor om tjänsten?
Josef Ingvarsson är vår Head of CX & Sustainability – och kanske din kommande chef. Honom når du på josef@mestro.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mestro Stockholm
  • 3 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 december 2021
  • Ansök senast: 22 december 2021

Postadress

Kungsgatan 10
Stockholm, 11143

Liknande jobb


28 maj 2024

Projektledare för digitaliseringsprojekt

Projektledare för digitaliseringsprojekt

28 maj 2024

Projektledare

Projektledare

28 maj 2024