Customer Success Manager

Customer Success Manager

Arbetsbeskrivning

För vår kunds räkning söker vi nu en Customer Success Manager.

Om Blikk

På Blikk jobbar vi ständigt med att bli ännu bättre och erbjuda produkter som hjälper våra kunder att ställa om till digitala arbetssätt. Vi möter varje dag nya kunder som vill bli fria från pappersdamm på riktigt och det är lika roligt för oss som för dem när vi lyckas.

Här är några korta fakta om oss:

• Vårt system har idag tusentals kunder och användare över hela Sverige.
• Vi har vårt säte i Piteå.
• Idag är vi ett tjugotal personer som arbetar med produktutveckling, användarstöd, sälj och marknad.
• Vi växer och expanderar.

Vad innebär rollen?

Vi letar efter en Customer Success Manager. I rollen kommer du arbeta med våra befintliga kunder som befinner sig i olika branscher, där storleken är allt från små till stora företag. Din viktigaste uppgift att hjälpa kunderna att lyckas, vilket du gör genom att hitta rätt lösningar och maximera kundernas användning. Du har lyckats i din roll när dina kunder växer med oss.

Du ska:

• Utbilda och stötta våra kunder när de har frågor om hur man kan använda produkten på bästa sätt.
• Hantera inkommande ärenden från kunder via chatt, mejl och telefon.
• Göra hälsokontroller på våra aktiva kunder, för att se vad de kan göra bättre, samt ge konkreta tips om hur de kan göra för att bli ännu bättre.
• Jobba med Onboarding av vårt verktyg gentemot våra kunder.
• Bidra till produktutvecklingen genom att vara knytpunkten mellan kunderna och utvecklingsteamet.

Vi söker efter en person som:

• Älskar att prata med kunder och att lösa problem.
• Är pedagogisk och har lätt för att lära andra.
• Är organiserad.
• Kan ta mycket eget ansvar och inte är rädd för att ta egna initiativ.
• Är en positiv och glad människa som alltid ser möjligheterna i varje situation.
• Är en ödmjuk lagspelare.
• Vill utvecklas i samma takt som vi gör (stora utvecklingsmöjligheter).
• Är duktig på att uttrycka sig i tal och skrift
• Har telefonvana och erfarenhet från service.


Övrigt om dig och rollen

• Du ska förstå eller vilja lära dig mer om företagande och de utmaningar organisationer möter i sin dagliga verksamhet.
• Du är en positiv person som vill vara med och medverka till en inspirerande arbetsplats som smittar av sig på kunderna.

Arbetsuppgifterna är väldigt varierande och så även frågorna du möter, det är därför fördelaktigt om trivs i en föränderlig miljö och tycker om att multitaska under organiserade former. Du blir en del av en avdelning där man hela tiden arbetar tillsammans och bollar frågor och idéer för att hitta de bästa lösningarna på kundernas problem. Du är en lagspelare med förmåga att peppa teamet och en glädjespridare med stort tålamod.

Meriterande

• Har tidigare erfarenhet som Customer Success Manager, av användarstöd och/eller IT-support.
• Grundläggande kunskaper inom företagsekonomi.
• Tidigare erfarenheter inom administration, bokföring och/eller lön.

Vad erbjuder vi?

Blikk är inne i en snabb tillväxtresa. Vi ser löpande över våra redan idag riktigt bra förmåner och har många intressanta delar på gång i framtiden - vi kallar det för vår förmånstrappa. Utöver att vi tillhandahåller flera försäkringar (liv, sjuk, olycksfall och sjukvård) innehar vi en stark tjänstepension.

Känner du till att du inte behöver känna någon stress hos oss när du är krasslig? Är du sjuk ska du med gott samvete kunna vila och bli fullt återställd. Vi ger dig full lön vid sjukdom utan karensavdrag. Självklart har vi även friskvårdsbidrag och friskvårdstimme.

Ansökan

Sista ansökningsdag är den 30 november men urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Se därför till att skicka in din ansökan omgående.

Vi ser gärna att du kan tillträda tjänsten senast i början av januari 2021.

Anställningsform: Tillsvidare (vi tillämpar 6 månaders provanställning).
Arbetstid: Heltid (måndag - fredag, dagtid).
Lönevillkor: Individuell lönesättning.

Om du har frågor om tjänsten kan du kontakta Kersti Bergström, VD, på kersti.bergstrom@blikk.se eller ring 070 - 685 10 61. För frågor om processen kontaktar du John Mannberg på john.mannberg@byhart.se alternativt på 076 - 832 28 30.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ByHart AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 oktober 2020
  • Ansök senast: 30 november 2020

Liknande jobb


Product Area Manager - Engineering Platforms

Product Area Manager - Engineering Platforms

14 maj 2024

Service Manager

Service Manager

14 maj 2024