Customer Success Manager - är du vår nästa stjärna inom projektledning?

Customer Success Manager - är du vår nästa stjärna inom projektledning?

Arbetsbeskrivning

Du älskar att springa tillsammans med ett team mot nya mål och har en näsa för affärer. Du vet att hållbarhet är vår tids ödesfråga och motiveras av att jobba för ett högre syfte. Kanske har du erfarenhet av tech-, energi- eller fastighetsbranschen och länge närt en dröm om att joina en scaleup. Men en sak är säker - projektleda kan du (det vet alla som känner dig). Lät det där som en kort sammanfattning av dig? Då kan du mycket väl vara den vi letar efter!
I rollen som Customer Success Manager (CSM) på Mestro ansvarar du för att ge våra nya och befintliga kunder den bästa kundupplevelsen och den härligaste kundresan. Du driver små och stora kundprojekt, utbildar kunder i hur man bäst kan använda våra produkter, håller inspirerande kundmöten samt deltar i utvecklingsprojekt av avdelningens verksamhet. I din roll blir du också en viktig resurs för Mestro att förstå kundens behov och att tillsammans med denne ta fram förbättringsförslag. I ditt arbete kommer du också ha kontakt med Mestros övriga avdelningar för att säkra kundnöjdheten: Product, Dev, R&D, Finance, Commercial och Marketing & Communications.

Vi vet också att nöjda kunder gärna vill ha ännu mer av Mestros produkter och tjänster och just därför innebär rollen som CSM också att hålla kunden uppdaterad om Mestros växande produkt- och tjänsteutbud. Vi vill såklart att våra funktioner och verktyg ska kunna komma till så stor nytta som möjligt - i flera delar av kundens organisation!

Vem tror vi att du är?
Du kommer dagligen att prata med en hel bunt av människor, både hos våra kunder och deras leverantörer samt internt. Just därför bör du vara en fena på det sociala, så att du kan skapa dig en förståelse för kundens behov, beteenden, drivkrafter, förväntningar och problem.

Troligtvis är du också en optimerare av rang, som gillar att arbeta datadrivet. Eftersom du kommer att arbeta med flera olika kunder och projekt ser vi att du har en god förmåga att prioritera och strukturera ditt eget arbete.

Mestros produkter, omvärlden och våra kunders verksamhet utvecklas ständigt. Därför är det viktigt att du motiveras av att lära dig nytt och tar ansvar för eget lärande.

Idag finns Mestros kunder på 11 marknader och expansionen fortsätter - utöver Norden så återfinns våra kunder i Polen, Nederländerna, Tyskland, Storbritannien, Irland, Belgien och Österrike. Därför behöver du både kunna prata och skriva helt obehindrat på både svenska och engelska. Extra bonuspoäng till dig med flera språk i skjortärmen och/eller erfarenhet av andra kulturer.

I vårt team finns plats för många olika kompetenser, så välkommen att söka både du som är ny i karriären och som jobbat ett tag. Viktigt är att du tycker det är kul att lära dig nya saker och har ett grundläggande intresse för teknik, energi, fastighetsbranschen och SaaS, samt hur detta kan kopplas till hållbarhet.

Och vilka är vi?
Frågar du efter det korta svaret så är vi en växande, digital scale-up som just handlat en ännu större kostym då Mestro, vintern 2021, noterades på Nasdaq First North och blev ett börsbolag. Dagligen hjälper vår molnbaserade tjänst för energiuppföljning fastighetsägare att spara tid, pengar, energi OCH huvudvärk.

Mestro är dessutom Bästro! Vi kanske är aningen partiska men vi kan backa upp vårt kaxiga påstående med god gemenskap, bra ledning och en produkt som är kul att jobba med. Mestro har hållbarhet i själva kärnan av vad vi gör och vår tillväxtresa har bara börjat. Så du behöver verkligen inte vara vegetarian (även om många av oss är det), men tycker du att vegetariskt = kaninmat så har du nog kommit fel.

Idag är vi 40 personer inom bl.a. Customer Experience, Utveckling, Produkt, Sälj, Marknad & Ekonomi. Och fler ska vi bli!

Några snabba om varför det är supernice att arbeta på Mestro

Vi sitter i stora, härliga lokaler centralt på Kungsgatan i Stockholm

Vi har en positiv inställning till flexibelt arbete (även när det inte pågår en pandemi)

Vi kommer att lära dig att sabrera champagneflaskor (även alkoholfria diton)

Du får ta del av många hållbarhetsinitiativ, likt klimatsemestern, som ger dig möjlighet att leva ett ännu grönare liv

Plus: vi har ett generöst friskvårdsbidrag på 5000 kr!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mestro
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 september 2023
  • Ansök senast: 24 februari 2024

Postadress

Kungsgatan 10
Stockholm, 11143

Liknande jobb


Försäljning & rådgivning? Se hit!

Försäljning & rådgivning? Se hit!

6 maj 2024

6 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

6 maj 2024