Customer Success Manager för Sveriges nöjdaste kunder

Arbetsbeskrivning

Vilka vi är
Vi är ett litet snabbväxande företag som känner oss som en familj. Vi är också ledande i Norden på att bygga smarta rekryteringsverktyg. Vad alla ReachMees har gemensamt är en passion för att förenkla våra användares vardag och hjälpa dem att lyckas i sina jobb - att hitta rätt talang för sina egna företag och rekrytera dem effektivt, professionellt och fördomsfritt till sina egna organisationer. I detta är en fantastisk kundupplevelse central för vår framtida framgång. 

Vad får du göra hos oss?
Att vara kund hos ReachMee ska vara en upplevelse i världsklass! Att våra kunder tas väl om hand och kommer igång med våra lösningar på bästa sätt lägger grunden för värdet av våra tjänster och en långvarig och djup relation. För att bli ännu bättre på att leverera den här upplevelsen och att ge våra kunder ett optimalt värde söker vi dig, som utifrån ett affärsperspektiv, tycker om att hjälpa kunder effektivisera sitt arbete.

Ditt jobb stöttar viktiga HR-processer som ser olika ut från kund till kund. Därför handlar rollen mycket om att vara ett bollplank för kunden där man ska kunna vara inlyssnande, konsultativ och vara en guide till den bästa lösningen för varje kund. En stor del av din tid kommer att spenderas ute hos kund. Du behöver därför både vara beredd att ibland resa i jobbet samt vara bekväm med att, ensam och i team representera oss på ReachMee.

Rollen som Customer Success Manager innebär att:


• Ha ett helhetsansvar för en kundportfölj och hela livscykeln för kunderna i den.
• Tillsammans med sälj-, support- och leveransorganisationen arbeta för att öka kundens värde och användningen av ReachMee
• Koordinera och genomföra nykunds- och uppgraderingsprojekt
• Hålla utbildningar ute hos kund samt vägleda och inspirera dem i hur de bäst använder våra tjänster
• Utveckla nya sätt att arbeta effektivare med våra kunder och skapa bättre relationer
• Hantera frågor från kunder och kontaktpersoner samt se till så att de hantera korrekt inom organisationen likväl som att kunden får korrekt återkoppling
• Arbeta datadrivet med kunder för att identifiera rätt aktiviteter och rätt timing att genomföra dem
• Proaktivt kontakta kunder där vi identifierat att de kan få ut ännu mer av ReachMee
• Ett helhetsansvar för förnyelseprocessen samt merförsäljning hos kund

Vi söker dig som har:


• Eftergymnasial utbildning
• Erfarenhet i en Customer Success-roll eller kundtillvänd funktion så som sälj, utbildning eller motsvarande i en SaaS-produkt
• God affärsförståelse samt en passion för att bygga värde och utveckla affären
• Arbetat i projekt med många intressenter och bred kravställning hos kund såväl som internt
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift (svenska och engelska)
• Dator- och webbvana
• Vana vid att prata inför publik och/eller hålla utbildningar

Meriterande


• Branschvana inom HR eller rekrytering
• Erfarenhet av pedagogiskt arbete alternativt utbildning av kunder
• Erfarenhet av arbeta med statistik
• Working profficiency i övriga nordiska språk utöver svenska

Vilka använder ReachMee
Våra över 600 kunder är från både privat och offentlig sektor och vår lösning används av stora såväl som mindre företag. Några exempel på kunder är McDonalds, Försvarsmakten, Sweco, Chalmers University, Apoteket, Scania, Vapiano och Hemfrid. Reachmee har över 100 000 användare och under 2017 tillsattes över 70 000 tjänster med hjälp av ReachMee och 1 618 000 ansökningar som kom in till våra kunder via ReachMee. Vårt huvudkontor ligger i Stockholm, men vi har också kontor i Oslo, Helsingfors och Kiev.

 

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Engman, Talent Manager
+46733 61 07 34
Anna Engman,

Anna Engman, Talent and Culture
0733610734
Pernilla Roos, Tf Customer Success Director
+46708 487172
Rebecka Merwani, Customer Success Director
+46722 539600
Linnea Holm, Talent Acquisition

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ReachMee AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 29 augusti 2018

Besöksadress

Rosenlundsgatan 52
None

Postadress

Rosenlundsgatan 52
Stockholm, 11863

Liknande jobb


6 juni 2024