Customer Success Manager / Kundtjänst-chef

Customer Success Manager / Kundtjänst-chef

Arbetsbeskrivning

Flyttsmart är Sveriges enklaste sätt att flytta - och vi växer så det knakar!

På Flyttsmart kan våra användare med bara ett klick både avsluta nuvarande, samt teckna nya avtal för sin kommande adress. Behöver man hjälp med lån, städ och flytthjälp löser vi det också. Vi ett litet team men växer nu snabbt på flera områden.

Nu söker vi en Customer Success Manager / Kundtjänst chef som vill sätta upp, implementera och följa upp processer för kundhantering.

Du som söker brinner för att skapa framgångsrika samarbeten och fantastiska upplevelser för våra användare. Du rapporterar direkt till ledningen och arbetar nära marknad och utveckling.



I denna roll kommer du att:

- Bygga ett team av Customer Success agents. Både in och outbound
- Vara med att utforma/upphandla våra kundtjänst och kommunikationsverktyg
- Sätta upp och följa upp mål, KPI:er och individuella prestationer
- Vara delaktig i att anställa och utbilda ett mindre drömteam som servar såväl flyttare som partners
- Arbeta kontinuerligt med nya och befintliga processer och förfina arbetsmetoderna
- Har en övergripande relation med en mindre mängd tilldelade klienter, som omfattar: Öka antagandet, säkerställa lagring och tillfredsställelse
- Arbeta med att identifiera och/eller utveckla mervärdesmöjligheter


Du har: - Minst 2 års erfarenhet av att leda ett team i en liknande roll
- Bevisad förmåga att driva kontinuerligt värde av flera produkt(er)
- Oklanderlig svenska och engelska i såväl tal som skrift
- Förmågan att arbeta och leda team samtidigt som du har ett starkt eget driv
- Erfarenhet av olika kundtjänstsystem CRM och best practice kring dessa
- Mycket god datavana
- Projektledarerfarenhet
- Förmågan att koka soppa på en spik när det så krävs


Det är meriterande om du har:

- En akademisk bakgrund
- Erfarenhet från marketingautomation och konverteringsarbet
- Sinne för färg, form och språk


Sist men inte minst:

- Du brinner för att leda och motivera ditt team.
- Du är driven: Ingen behöver driva dig att utmärka sig; det är bara vem du är.
- Du är ivrig att lära, anpassa och fullända ditt arbete
- Nöjdast kunder/användare vinner!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Flyttsmart
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 november 2020
  • Ansök senast: 13 maj 2021

Liknande jobb


23 april 2024

Sales Manager

Sales Manager

19 april 2024

19 april 2024