Customer Success Manager till Scrive!

Arbetsbeskrivning

Brilliant People hjälper företag på den svenska marknaden med tjänster inom bemanning, rekrytering och outsourcing av försäljnings, support och serviceuppdrag. Våra värderingar präglas av öppenhet, gemenskap och en vilja att alltid skapa ett extraordinärt värde för våra kunder och konsulter.

Har du en bakgrund inom företagsförsäljning och vill arbeta med kundrelationer? Toppen! Ta chansen att ansluta till Scrive som utökar sitt Customer Success Team!

Scrive har varit verksamma sedan 2010 och hjälper framsynta och expansiva företag att hantera miljontals dokument varje år. Med spetskompetens inom e-signering är Scrive marknadsledande i Norden och fortsätter växa starkt i övriga delar av världen. Med Stockholm som bas kommer du att arbeta med kundrelationer och försäljningsmöjligheter inom befintlig kundstock. Du välkomnas in i en mål- och resultatinriktad organisation där du förväntas vara hängiven med ett eget affärsdriv.

Om tjänsten:

Som Customer Success Manager kommer du att bli en nyckelspelare hos Scrive i ditt arbete med kundnöjdhet och kundnytta. Du kommer att ta över en befintlig kundbas på idag ca 150 st kunder inom Finans, iT, Energi och Marknad. Du kommer att ansvara för onboarding av nya kunder och kontinuerlig uppföljning. Du kommer ständigt hålla dig uppdaterad kring kundens behov med syfte att öka kundnöjdheten och Scrives försäljning. I dialog med kund är du alltid påläst och kan presentera Scrives produkter och tjänster samt förmedla styrkor kopplat till den specifika kundens behov. I den här rollen värdesätts att du är ansvarstagande och självgående med ett stort kundfokus. Du har en god kommunikativ förmåga och ett förtroendeingivande sätt, vilket märks redan vid första kontakt med kund, lägg till professionell och ett starkt engagemang så är vi i hamn.

Dina dagliga arbetsuppgifter är:

• Förvalta och utveckla befintliga kundrelationer
• Säkerställa onboarding av nya kunder
• Utbilda kunder kring hur de kan nyttja företagets produkter och tjänster på bästa sätt
• Upptäcka nya försäljningsmöjligheter utifrån kundens behov

För att lyckas i rollen:

• Tidigare kundansvar för hela processen både runt försäljning och kundnöjdhet
• Erfarenhet inom B2B försäljning och hanterat större kundkonton
• Ett tekniskt intresse samt en god förståelse för komplexa processer och lösningar
• Stort intresse för att skapa relationer och är lika passionerad för försäljning som för kundservice
• Van vid att arbeta mål- och resultatinriktat
• Van vid att arbeta i CRM system
• Flytande i det svenska och engelska språket i tal och skrift

Utbildning inom försäljning eller ekonomi är meriterande. Vid anställning kommer du att få en gedigen onbarding. Rekryteringsprocessen sköts av Brilliant People och du blir anställd direkt hos Scrive.

Är det dig vi söker? Skicka in din ansökan redan idag! Vill du läsa mer om Scrive? Klicka här!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Brilliant People Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 3 maj 2019

Besöksadress

Hälsingegatan 49
None

Postadress

Hälsingegatan 49
Stockholm, 11331

Liknande jobb


Key Account Manager

12 juni 2024

12 juni 2024

11 juni 2024

Key Account Manager

Key Account Manager

11 juni 2024