Customer Success Managers

Customer Success Managers

Arbetsbeskrivning

Om Worko:
Worko startade 2011 i Stockholm med ambition om att utmana de traditionella rekryteringsföretagen. En förändrad arbetsmarknad kräver förändrad syn på att attrahera det skickligaste och mest jagade personerna i näringslivet. Tillväxten har varit stark och vi har mottagit flertalet priser för snabb tillväxt och pris för god arbetsplatskultur av Great Place to Work. Vi går mot vårt bästa år någonsin trots det annorlunda marknadsläget som råder och har för avsikt att fortsätta växa i Sverige och Norge. Idag uppgår antalet medarbetare till 35 personer fördelat på kontoren i Stockholm och Oslo.




VAD VI ERBJUDER DIG:
Worko har utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser av Great Place to Work. Miljön genomsyras av framåtanda, laget före jaget och entreprenörskap. Stockholmskontoret är idag ca. 25 medarbetare och tanken är att vi skall bli många fler. Möjligheten att vara med på en otroligt stimulerande resa inom bolaget är stor, de flesta ledande befattningar idag är tillsatta internt. Vi ger folk chansen att växa i takt med att företaget och kundbasen växer.
Lönen består av månadslön och rörlig del, Under första året är genomsnittslönen ca. 30 000 kr per månad givet du tar våra bottom line KPI:er. Utöver detta har vi en rad starka förmåner, exempel på detta är vårt egna förmånsprogram kallat Worko Achievements. Obligatorisk träning varje onsdag kl. 16.00 (betald arbetstid). Totala ersättningspaketet tål att jämföras!


Rollen:
Utgångspunkten i rollen är att vi tillsammans med våra kunder jobbar för att attrahera nya medarbetare som idag har ett arbete. Detta görs via headhunting arbete primärt per telefon men ändra andra kontaktvägar. Vi brottas dagligen med frågor och utmaningar kopplat till att hur vi ska sälja in, paketera och hjälpa våra kunder att bli mer framgångsrik i sin kompetensförsörjning. Arbetet är väldigt försäljningslikt men vi har inget försäljningsansvar.
Kontoret är vår utgångspunkt och telefonen och datorn är våra bästa vännner, dock behöver vi vara förberedda på att åka ut och träffa våra kunder för att diskutera och implementera ”best practice” enligt Worko-modellen. Vi håller inga arbetsintervjuer med det potentiella kandidaterna utan det gör kunden själv, vi skapar det initiala intresset för att sedan rådgiva båda parter att försöka finna en överenskommelse.
Vi tror inte på slumpen eller tur, därför mäter vi vårt arbete väldigt noggrant för att säkerställa att vi följer tilltänkt utvecklingsplan.


VEM ÄR DU?
Flytande i svenska är en absolut förutsättning för tjänsten. Du är nyfiken, problemlösare av rang, initiativrik och självmotiverande. Du stimuleras av kontakten med andra människor och av att lära dig om olika branscher och roller. Vidare är du en "people person" som älskar att sälja in tankar och idéer till andra människor och sedan verkställa dem. Du har minst ett par års arbetslivserfarenhet efter akademiska studier. Du tvekar inte att agera även om du skulle sakna viss information - tvärtom inser du att lämna din comfortzone är ett måste för att utvecklas.


Ansökan:
CV och personligt brev skickas via karriärsidan. Pluspoäng till dig som ringer och säljer in dig själv först!


Startdatum:
Enligt överenskommelse

Sammanfattning

  • Arbetsplats: WORKO AB Stockholm
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 26 oktober 2020
  • Ansök senast: 3 november 2020

Postadress

Katarinavägen 15
Stockholm, 11645

Liknande jobb


Jobbmatchare

Jobbmatchare

26 oktober 2023