Customer Support / Claim Responsible, ROL Ergo

Arbetsbeskrivning

The ROL group of companies is a privately-owned business with a rich history that dates back to 1985. For over 30 years, ROL and our subsidiaries have developed and supplied products and solutions used in thousands of retail stores and offices around the world. Our HQ is located in Jönköping, Sweden but we operate globally both through manufacturing and sales channels. In the ROL group of companies we are

I tjänsten som Claim-ansvarig inom ROL ERGO tror vi att du utvecklas hela tiden och samtidigt har stor möjlighet att påverka din egna och avdelningens arbetssituation. Ständiga förbättringar mot en kvalitativ leverans och kundupplevelse är ett naturligt inslag i vardagen för oss.

Vi söker dig som är noggrann och har ett öga för helheten men inser att det är detaljerna som bygger denna. Du är även medveten och inriktad på att uppnå en kundnöjdhet som skapar framtida förutsättningar till att fördjupa samarbetet med våra partners.

Arbetsuppgifter 
Som Claim-ansvarig har du en mycket viktig roll efter våra produkter har skickats. Att tidigt fånga upp och lösa ett claim skapar ett helhetsbetyg åt oss som företag. Arbetsuppgifterna är omväxlande och utmanande och utförs ofta i ett högt tempo, vilket kräver förmågan att kunna hantera stressfyllda situationer. Arbetet är ett lagarbete där kunden står i fokus. Samtliga claims registreras i ett elektroniskt verktyg för att bl.a. skapa uppföljning och spårbarhet.

Kvalifikationer 
Vi söker dig som har erfarenhet ifrån arbetsuppgifter där kunden har varit i fokus. Då ROL ERGO har kunder över hela världen, mestadels inom Europa, är det ett krav att du hanterar engelska obehindrat i tal och skrift. Har du även kunskaper i tyska ses det som meriterande. Administration är en stor del av uppgifterna, goda kunskaper i Officepaketet och någon form av affärssystem är ett krav. Vi ser gärna att du har körkort B och tillgång till bil.
 
Din personliga profil
Som person är du serviceminded och har ett säljande sätt. Du är naturligt utåtriktad, lyhörd och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Du är bra på att skapa kontakt med kunder och underhåller relationen på ett professionellt sätt. Vi ser att du har ett lösningsorienterat förhållningssätt och gärna hugger i där det behövs. Du är driven och proaktiv, samtidigt som du är noggrann och strukturerad i ditt arbete och vill deltaga i ett lagarbete för att skapa framgång.
Vidare är du bekväm med att fatta egna beslut samtidigt som du har lätt för att samarbeta med dina kollegor.

Utbildning och erfarenhet
* Examen från relevant universitetsprogram eller motsvarande utbildning arbetsgivaren finner likvärdig.
* Minst två års arbetslivserfarenhet från liknande uppgifter.
* Körkort B, eftersom det i tjänsten kan förekomma resor.
* Goda datakunskaper och van användare i Office i allmänhet och Excel i synnerhet. God systemvana, erfarenhet av affärssystemet IFS är meriterande.
* Goda engelska kunskaper i tal och skrift, eftersom ROL ERGO är ett internationellt bolag. Övriga språkkunskaper är meriterande.  

Utöver grundläggande kvalifikationer avseende utbildning och erfarenhet kommer även stor vikt att läggas vid personlig lämplighet.
 
Ansökan
Din ansökan till tjänsten vill vi ha senast 2021-03-19. Gallring och intervjuer sker löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan direkt. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Stefan Järnberg, Coordinating Manager Ergo/KAM Ergo Europe, på telefon: 036-36 88 29. Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ROL AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 mars 2021
  • Ansök senast: 19 mars 2021

Liknande jobb


3 maj 2024