Customer Support Lead till tekniskt företag i Borås

Customer Support Lead till tekniskt företag i Borås

Arbetsbeskrivning

Är du en strukturerad person med ett starkt servicefokus? Som Customer Support Lead kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa effektiva processer och hög servicenivå för företagets kunder, samtidigt som du arbetar nära dina kollegor internt.

OM TJÄNSTEN
I rollen som Customer Support Lead får du en central position inom eftermarknad, där du ansvarar för att hantera förfrågningar om reservdelar och säkerställa att kunder får rätt komponenter till rätt pris. Du kommer dagligen att ha kontakt med kunder via telefon och mail, skicka orderbekräftelser och samarbeta med interna avdelningar som inköp och produktion.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du är strukturerad och ordningsam, då du hanterar flera ärenden samtidigt och säkerställer att varje kund får bra och korrekt service. En teknisk förståelse är en fördel, och du behöver kunna läsa och tolka ritningar för att identifiera rätt reservdelar och ge kunderna bästa möjliga support.

Du erbjuds
- Att bli en del av en familjär och stödjande företagskultur
- Möjlighet att påverka din utveckling och stärka din kompetens inom företaget

VI SÖKER DIG SOM
- Har en relevant eftergymnasial utbildning, till exempel en högskoleingenjörsexamen inom industriell ekonomi
- Har minst två års erfarenhet av orderhantering, kundsupport eller administration
- Har erfarenhet av att arbeta i ERP-system med fördel Visma
- Har goda kunskaper i Office-paketet
- Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av konstruktionsarbete

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Noggrann
- Ordningsam
- Strukturerad
- Serviceinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 februari 2025
  • Ansök senast: 22 mars 2025

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Kundtjänst/ordermottagare

3 mars 2010