Customer Support- Projects for spare parts

Customer Support- Projects for spare parts

Arbetsbeskrivning

Är du serviceinriktad, nyfiken, driven och sätter kunden i fokus? Vi söker medarbetare till område Sourcing & Supply Chain inom avdelning Maintenance, Modification & Supply.

Din roll

Som Customer Support Representative kommer du att ha ett övergripande ansvar för hanteringen av våra kunders beställningar av reservdelar, reparationer och underhåll, allt från förfrågan till beställning, leverans och fakturering. Du kommer att vara kundens primära kontaktyta för den dagliga driften, leveransbevakning, statusrapportering och kommersiell hantering kopplat till reservdelsförsäljning och komponentunderhåll för befintliga och kommande militära och civila kunder. Vi är i en fas där vi har flertalet nya kunder, kontrakt och projekt på gång vilket ställer nya krav på verksamhet och arbetssätt för att säkerställa effektivt genomförande.

Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara:

*

Dialog med våra kunder
*

CS representant i pågående projekt
*

Gränssnitt mellan kund och underhållsverkstad/inköp
*

Analys och utveckling av flöden och arbetssätt
*

Orderregistrering, leveransbevakning och rapportering
*

Ta fram kostnadsförslag och offerter
*

Samverkan och koordinering med våra underhållsverkstäder
*

Målstyrning och effektiviseringsarbete



Placeringsort för tjänsten är i Linköping.

Din Profil

Vi söker dig med starkt leveransfokus, som ser och förstår både affärens och kundens behov, har helhetsperspektiv samt är driven i förändring- och effektiviseringsarbete. Du värdesätter samarbete och god kommunikation med kollegor och kunder, är noggrann, strukturerad och orädd att utmana etablerade sanningar.

Önskvärda kvalifikationer

*

Nyfiken
*

Kommunikativ
*

Affärsförståelse
*

Goda kunskaper i engelska, skrift och tal
*

Goda kunskaper i Excel



Du har, som vi bedömer, en relevant utbildning inom logistik och/eller arbetslivserfarenhet.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att passa i rollen tror vi att du har god affärsmässig förståelse, ett starkt driv, engagemang och förmåga att få saker att hända samt är ansvarstagande och samarbetsorienterad.

Du är strukturerad och trivs med ett stort kontaktnät med många gränssnitt och relationer samt tycker om när dagen varierar beroende på vad som kommer in.



Vad blir du en del av?

Du blir en del av område Sourcing and Supply Chain inom avdelning Maintenance, Modification & Supply, Business Unit Aviation Services, Saab Aeronautics.

Inom sektion Spare Part Supply, där tjänsten är placerad, ansvarar man för customer support av reservdelspaket för Gripen E och T7 samt tillika reservdelsförsäljning för dessa platformar. Sektionen består av 11 medarbetare i Tannefors. Placeringsort kommer att vara i Linköping men tjänsteresor inom Sverige samt internationellt kan bli aktuella.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Vi tillämpar löpande urval för denna rekrytering vilket innebär att rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Om du matchar profilen som beskrivs ovan och är redo för en utmaning, skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Affärsområdet Aeronautics är en innovativ leverantör av flygplanssystem i världsklass och har ett brett utbud av supportlösningar inom civil och militär luftfart. Inom affärsområdet bedrivs forskning, utveckling och produktion av militära flygplanssystem. Vi säkrar framtiden inom flygindustrin genom forskning och studier av innovativa flygsystem och vidareutveckling av våra produkter. Läs mer om oss här

Som medarbetare på Aeronautics blir du en del av en organisation som präglas av mångfald, samarbete och inkluderandemedarbetarskap, och där ständigt lärande och balans i livet värderas högt. Du får arbeta i en innovativ och kreativ arbetsmiljö där du har möjlighet att bygga en långsiktig och givande karriär. Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Saab AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 september 2023
  • Ansök senast: 11 oktober 2023

Liknande jobb


Supply Chain Planner

Supply Chain Planner

25 april 2024

Inköp-/Logistik-/Orderkoordinator

Inköp-/Logistik-/Orderkoordinator

23 april 2024

23 april 2024