Customer Support Representative till ett Saasbolag

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en Customer Support Representative till vår kund. Du får möjlighet att jobba tillsammans med härliga kollegor och utvecklas personligen på ett fantastiskt kontor i Stockholm!
Arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i ett nordiskt team på supportavdelningen som hjälper sina kunder främst i Sverige, Norge och Finland.

Supportavdelningen är en viktig del av vår organisation eftersom vi gärna hjälper till i olika projekt för både produkt och utveckling. Förvänta dig därför en varierande och utmanande roll där inlärningskurvan är brant.

Vi föreställer oss att du har ett brinnande intresse för IT- och SaaS-produkter, du är nyfiken, lösningsorienterad, strukturerad och korrekt. Samtidigt ser vi att du trivs i dialog med människor och har ett brinnande engagemang för både kundservice och feedback.

En ”vanlig” dag på jobbet
- Kundtjänst för användare via e-post, telefon och chatt
- Genomföra utbildning av kunder i klassrum och via webinarier
- Bidra till ökad användande och värdeadderande försäljning till existerande kunder
- Genomföra mindre konsultuppdrag för kunder vid behov
- Stödja kollegor internt, inklusive utbildning / kompetensöverföring
- Delta och hjälpa till i interna projekt




Vi letar efter dig som har
- Bra kommunikationsförmåga - Du förstår kundernas behov och har en fallenhet för att förklara lösningar i både tal och skrift
- Du är driven, självständig ansvarsfull, självklart älskar du att ingå i ett team
- Hög energi, entreprenöriell och älskar en ständigt förändrande miljö
- Hög simultanförmåga, och en vana att arbeta i många olika system
- Du har arbetat inom IT / Saas företag i en kundstödjande roll
- Du talar svenska på professionell nivå
- Behärskar svenska och engelska på en professionell nivå i både skrift och tal
- Är orädd och gillar utmaningar


Vi kan erbjuda
Platta hierarkier. Korta beslutsvägar. Bra arbetsatmosfär.

Hos vår kund hittar du mer än bara en plats att arbeta - motiverade och hjärtliga kollegor och en stark laganda baserad på respekt och förtroende.

Frihet att utvecklas och utvecklas personligen, massor av framtidsverkligheter!

Vi erbjuder arbete från vårt centrala och moderna kontor i Stockholm men självklart också arbete hemifrån, våra kommunikations verktyg erbjuder enkla redskap för intern kommunikation och chatt.

Övrigt:

Vi kommer i denna process att träffa kandidater löpande, och tycker du att ovan låter som något för dig ser vi gärna att vi får din ansökan omgående.

Ansökan eller frågor kring rollen eller processen kan riktas till carolina.gustavson@happyboss.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Happy Boss
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 september 2021
  • Ansök senast: 2 mars 2022

Liknande jobb


Försäljning & rådgivning? Se hit!

Försäljning & rådgivning? Se hit!

6 maj 2024

6 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

6 maj 2024