Customer Support Specialist till företag inom hållbara energilösningar!

Customer Support Specialist till företag inom hållbara energilösningar!

Arbetsbeskrivning

Kundrelationer, service och hållbara energilösningar står i fokus i denna roll. Här får du möjligheten att arbeta i en innovativ miljö och vara med och påverka framtidens energianvändning. Sök tjänsten idag och starta omgående (i mars)!

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu en engagerad och lösningsorienterad person för rollen som Customer Support Specialist. I denna roll blir du en viktig del av teamet, där du arbetar nära kunder och samarbetspartners för att lösa tekniska och affärsrelaterade frågor kopplade till energilösningar. Du kommer att hantera inkommande kundärenden med hög komplexitet, där du säkerställer att kunderna får rätt stöd för att använda produkterna och tjänsterna optimalt.

Vi erbjuder dig:


* En möjlighet att arbeta i ett innovativt och snabbväxande bolag inom energisektorn, i en roll med stort eget ansvar och goda utvecklingsmöjligheter
* Ett härligt gäng engagerade och kompetenta kollegor som har roligt tillsammans, stöttar varandra och arbetar i fina lokaler mitt i city.


ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera och lösa tekniska och administrativa kundfrågor via chatt, e-post och telefon.
* Ge vägledning kring tekniska produkter och tjänster hos företaget.
* Analysera och lösa komplexa ärenden relaterade till elhandel, fakturor, fullmakter och abonnemang.
* Arbeta proaktivt för att identifiera förbättringsområden inom kundupplevelsen.
* Samarbeta med interna team för att utveckla och förbättra lösningar baserat på feedback och marknadsbehov.
* Bygga långsiktiga kundrelationer genom att säkerställa hög service och kundnöjdhet.


VI SÖKER DIG SOM


* Har erfarenhet av komplex kundsupport, gärna inom energibranschen eller liknande sektorer som bank, försäkring eller liknande.
* Är en problemlösare som trivs med att analysera och hantera avancerade kundärenden.
* Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift.
* Har en serviceinriktad inställning och ett naturligt driv att förbättra kundupplevelsen.
* Meriterande: Har viss teknisk förståelse och kan översätta komplexa problem till tydliga och hjälpsamma lösningar för kunder.

Övrigt:
* Plats: Stockholm city. Företaget är ett office-first företag där de värdesätter samarbete på plats, men erbjuder flexibla arbetsarrangemang vid behov.
* Startdatum: Omgående (inom 2-3 veckor).
* Omfattning: Heltid.
* Typ av uppdrag: Långsiktigt. Konsultavtal skrivs initialt på 6 månader, med ambition till överrekrytering.


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 februari 2025
  • Ansök senast: 27 mars 2025

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


24 augusti 2010

30 mars 2020

23 augusti 2010