CX & lojalitets-ansvarig B2B  till Öresundskraft

CX & lojalitets-ansvarig B2B till Öresundskraft

Arbetsbeskrivning

Du drivs av att arbeta verksamhetsnära i en föränderlig och utvecklande affär som sätter kunden och hållbarhetsfrågor i centrum.
Du älskar att skapa härligt effektiva, digitaliserade och automatiserade kanaler.
Du är en lyhörd och kreativ kommunikatör som vill skapa de bästa kundupplevelserna och affärsnyttorna.
Du vill aktivt bidra till ett bättre samhälle och en bättre värld.

Är du Öresundskrafts nya CX & Lojalitets-ansvariga inom Energilösningar?


Klart att du ska jobba för en bättre värld tillsammans med oss! Vi är ett härligt gäng i Marknadsteamet som letar efter någon som vill hjälpa oss på resan mot att skapa gedigna och inspirerande kundupplevelser. Vi vill helt enkelt kunna inspirera människor med nya innovativa lösningar och överraska dem genom att göra något extra härligt av det enkla och vardagliga. Sådana upplevelser sker så klart inte av en slump utan genom ett kreativt och strukturerat arbete med kunden och affären i fokus.

Det som får våra hjärtan att slå lite hårdare är den förändringsresa vi är inne på. Vi ska lösa klimatutmaningarna genom att hjälpa våra kunder till en hållbar och smidig livsstil. Därför måste vi möta dem på deras villkor och i de kanaler som de vill möta oss. För att kunna skapa ett genuint värde i kundmötet ska vi bli ännu mer effektiva och automatiserade. Tillsammans med våra kunder –och förhoppningsvis tillsammans med dig!


Här är din roll Vi på Öresundskraft har påbörjat en resa där vi går mer och mer mot digital och differentierad kommunikation längs hela kundlivscykeln och baserar vårt budskap på kund- och beteendedata. I rollen som CX & Lojalitets-ansvarig B2B arbetar du marknadsorienterat med stort fokus på kommunikation och kundrelationer. Rollen innebär ansvar för kundkommunikation i alla våra kanaler för våra B2B-kunder.

Målen är tydliga gällande kundnöjdhet, digital konvertering och kanalförflyttning samt att effektivisera och automatisera vårt eget arbete. Vi har världens bästa kunder och inom B2B jobbar vi med allt från riktigt stora företag och industrier till små enmansföretag. Alla våra större kunder har en egen kundansvarig inom försäljningsorganisationen och här är din roll som CX & Lojalitets-ansvarig att driva arbetet för ökad digitalisering samt till en förbättrad kommunikation både mot mindre företagskunder men även vid mer komplexa försäljningsprocesser.

Du kommer att ingå i Marknadsteamet för affärsområdet Energilösningar och jobbar tätt tillsammans med CX & Lojalitets-ansvarig B2C samt bland annat vår Webbstrateg, Marknadsprojektledare och CRM-systemansvarig.


Ditt ansvar Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Driva och ansvara för kundkommunikation till B2B-kunder i alla kanaler
- Driva och ansvara för Marketing Automation-kanalen med fokus på B2B-kunde
- Säkerställa och utveckla det digitala kundmötet längs hela kundlivscykeln för B2B-kunder
- Arbeta tillsammans med våra nyckelkunders marknadsavdelningar för att säkerställa budskap och planera gemensamma aktiviteter
- Bidra med insikter till paketeringar, erbjudanden och tjänster till kundsegment
- Ta fram innehåll för kommunikation - copy, bild/illustrationer och film
- Delta i analys av kunddata och kundbeteende
- Aktivt stötta försäljningsorganisationen i arbetet för ökad digitalisering och automatisering
- Delta och kravställa i arbetet med datakvalité/struktur för att ständigt skapa bättre förutsättningar för triggerbaserad kommunikation

När du levererar på ditt uppdrag medverkar du till att:
- Transformera energibranschen
- Utveckla en marknads- och kundorienterad kultur inom Öresundskraft
- Skapa riktigt bra kundupplevelser!



Vem är du? För att lyckas i detta uppdrag ser vi att du har följande kvalifikationer och erfarenheter.

- Eftergymnasial högskole- eller universitetsexamen inom t.ex. kommunikation, marknadsföring eller motsvarande
- Minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet för rollen
- Dokumenterat god kommunikationsförmåga
- Erfarenhet av arbete i CMS-, CRM- och MA-system
- Erfarenhet av B2B-kommunikation
- Vana av att arbeta datadrivet
- Erfarenhet av att utbilda och stötta inom digitaliseringsfrågor
- Är en van beställare både vad gäller content och IT-utveckling

Meriterande:
- Erfarenhet av försäljning
- Erfarenhet av att producera rörligt material för webb och sociala medie

Som person tror vi att du är en vass skribent och kreativ kommunikatör som vågar att testa nya arbetssätt och digitala lösningar. Att driva kundkommunikation och utveckla det digitala kundmötet längs hela kundlivscykeln är det som stimulerar dig i ditt arbete! Du involverar gärna andra kollegor för att ni tillsammans skapar kundupplevelser utöver det vanliga. Du arbetar gärna datadrivet för att skapa kundvärde och affärsnytta och drivs av att göra det enkelt för kunden genom digitala och automatiserade kommunikationskanaler.


Klimatfrågan och hållbarhet ligger dig varmt om hjärtat och tillsammans med oss på Öresundskraft vill du hjälpa våra kunder att bidra till ett hållbart och energismart samhälle. På Öresundskraft är vi övertygade om att välmående och engagerade medarbetare är en förutsättning för att nå våra verksamhetsmål och vår vision om en bättre värld. För att du ska trivas hos oss tror vi därför att du är en person som gillar att ha roligt på jobbet tillsammans med dina kollegor och har nära till skratt. Du bidrar till en inkluderande arbetsplats och agerar prestigelöst i vad du tar dig an.

Vi ser fram emot din ansökan!


Ansökan Du ansöker med CV och personligt brev. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Jesper Mårtensson via telefonnummer 0739-59 66 00.

Vi arbetar med ett löpande urval för intervjuer.

Sista ansökningsdag: 2021-06-27.


Fackliga kontakter Magnus Gunnarsson, Akademikerna, 042-490 3551
Emil Johnsson Vision, 042-490 3516


Om Öresundskraft Öresundskraft ägs av Helsingborgs stad och drivs av ungefär 400 klimatkämpande medarbetare. Vi skapar smarta tjänster för en hållbar framtid genom resurseffektiv energianvändning och ett hållbart energisystem i nordvästra Skåne. Det betyder att vi tillhandahåller allt som våra ca 125 000 kunder behöver för att med riktigt gott samvete ska kunna hålla sig varma, kalla, laddade och uppkopplade på alla möjliga, härliga sätt. Alltså, allt ifrån el, fjärrvärme, biogas, fjärrkyla, bredband och stadshubb för Internet of Things till energitjänster.

Vill du veta mer om oss? Se gärna filmen Stolta men inte nöjda och kolla in vår webb oresundskraft.se såklart!

Kontaktpersoner på detta företaget

Andreas Lidén, Inköpschef
042-490 3446
Annika Lövgren, CFO
042-490 3684

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Öresundskraft AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 juni 2021
  • Ansök senast: 27 juni 2021

Besöksadress

Västra Sandgatan 4
None

Postadress

Västra Sandgatan 4
Helsingborg, 25106

Liknande jobb