CX-manager (Kundvårdsansvarig)

CX-manager (Kundvårdsansvarig)

Arbetsbeskrivning

Göteborg Energi är ett energibolag som ägs av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för alla göteborgare och med hela staden. Förutom att leverera och utveckla nya lösningar inom energi och stadsfiber för boende, företag och transporter, jobbar vi också för ett större mål – ett hållbart Göteborg. Delar du vår vision och vill vara med oss på resan för att skapa en mer hållbar vardag för göteborgarna? Välkommen till Göteborg Energi!


Avdelningen kundvård är en nystartad grupp med syfte att öka kundkontakten och med det övergripande målet att förbättra kundupplevelsen. Med fler kundinsikter vill vi hålla jämn takt med kunderna och deras nya behov.

Världen är mitt uppe i en enorm omställning för att blir fossilfria. Ökad elektrifiering är ett av flera steg i detta viktiga arbete.  Kundernas krav på elnätet ökar i takt med elektrifieringen, samtidigt som staden växer. Elnät har gått från en plats i bakgrunden till att ha fått en allt mer framskjuten placering som möjliggörare för denna utveckling. Som kundvårdsansvarig (CX-manager) får du vara med och bygga upp en helt ny avdelning och arbetssätt. Du ansvarar du för att, utifrån insikter om kunderna och deras behov,  säkerställa att kundupplevelsen förbättras på ett effektivt sätt. I uppdraget ingår både strategiskt och operativt arbete för att utveckla hanteringen av bolagets samtliga kundärenden. Du kommer att hantera flertalet kontakter och samarbetar inom olika delar av GE och med alla kundsegment.

Huvudsakliga arbetsuppgifter/ansvarsområden

Hantera utvecklingsplanen för GENABS alla kontaktytor med kunder. Prioritera, initiera och genonomöra projekt/aktiviteter som stärker kundupplevelsen.
Projektleda tvärfunktionella team som arbetar med kundresor och kundinsikter som bas för verksamhetsutveckling.
Involvera så väl medarbetare som kunder i utvecklingsarbetet
Utbilda /kommunicera kring kundupplevelsen och nya arbetssätt
Säkra införande och uppföljning i verksamheten (processer, rutiner, system, dokument)
Tjänsten är en tillsvidareanställning och är placerad på ett av dotterbolagen inom koncernen Göteborg Energi, Göteborg Energi Nät AB (GENAB). GENAB transporterar el till 260 000 kundanläggningar inom Göteborgs kommun. Vi på Göteborg Energi Elnät är en viktig möjliggörare för att stötta denna omställning för alla som vill leva och verka i vår fina stad. Göteborg Energi ägs av Göteborgs Stad vilket innebär att vi arbetar för alla göteborgare och med hela staden. Du kommer att tillhöra avdelningen Kundvård. Din närmsta chef blir Robert.

- För mig som chef är det viktigt att skapa bästa möjliga  förutsättningar för både individen och gruppen att förbättra upplevelsen för våra kunder.  Det är viktigt att mina medarbetare tar egna initiativ och har ett eget driv till att vilja genomföra förändring baserat på nya kundinsikter. För att lyckas krävs tydlig prioritering och kommunikation. Tillsammans skapar vi en positiv atmosfär och ett engagemang som smittar av sig. Det ska vara roligt att gå till jobbet!

Vill du veta mer om Robert är du välkommen att   läsa mer i hans profil på Linkedin.

Vad du kan

Vi söker en kollega till vårt nystartade team  som har  förmåga att våga tänka nytt och genomföra förändring utifrån kundinsikter.  Du initiera, genomföra och slutföra uppdrag med målet att stärka kundupplevelsen. I ditt arbete lägger du stort fokus vid gott samarbete och tydlig kommunikation och agerar utifrån ett kundcentrerat synsätt. Du trivs med att ha många kontaktytor, har en pedagogisk förmåga och delar gärna med dig av din kunskap. Du tänker innovativt och vågar ständigt utmana befintliga arbetssätt och strukturer.

För att på bästa sätt kunna axla rollen krävs en relevant akademisk examen (120 p, 180 HP) med inriktning mot ekonomi, marknad eller teknik. Alternativt har du relevant arbetserfarenhet eller kompetens som bedöms likvärdig. Du som söker har minst tre års erfarenhet av förändringsarbete i kundgränssnittet. Att arbeta med Kundresor, Kundinsikter och Kundupplevelser är välkända begrepp och verktyg för dig. Vi ser positivt på om du dessutom har erfarenhet av produktutveckling och/eller affärsutveckling. Erfarenhet av att arbeta agilt och tvärfunktionellt, med systematisk processutveckling och projektledning med kunden i fokus är också meriterande.

Som anställd hos oss på Göteborg Energi kan du räknamed en arbetsplats som är både spännande och utvecklande. Vi har förmåner som uppmuntrar till ett hållbart arbetsliv. Det ska vara tryggt att jobba med oss. Men det ska kännas roligt också. Hos oss har du fina möjligheter att växa på jobbet och utvecklas inom organisationen. Läs mer om vårt erbjudande på   goteborgenergi.se/jobbamedoss

Göteborg Energi präglas av öppenhet och respekt för olikheter men också goda värderingar, hög miljömedvetenhet och stark vilja att lyckas. Vi arbetar för en jämn fördelning av kvinnor och män och ser gärna en spridning i etnisk och kulturell bakgrund hos personalen. Vi är övertygade om att mångfald leder till utveckling.

Låter det här som en intressant tjänst för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan! Urval kommer att ske löpande, skicka oss därför gärna din ansökan redan idag.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

Liknande jobb


27 april 2024

27 april 2024

Account Manager

Account Manager

26 april 2024