Däckia söker en bilintresserad praktikant till Kundtjänstteamet

Däckia söker en bilintresserad praktikant till Kundtjänstteamet

Arbetsbeskrivning

Om Däckia
Däckia är en av Sveriges ledande däckservicekedjor och vänder sig till privatpersoner och företag runtom i Sverige. Däckias kärnvärden står för hög service, kunskap och säkerhet.
I kedjan ingår 65 Däckiaverkstäder och 50 samarbetspartners över hela landet. Däckia ägs sedan 2012 av Pirelli. Under 2019 omsatte bolaget 730 miljoner kronor och sysselsätter idag mer än 300 personer. Däckia har ett brett sortiment av däck och fälg, och tillhandahåller ledande varumärken allt från stora entreprenadmaskiner till skottkärror.
Däckia söker nu en praktikant till vår kundserviceavdelning. Praktiken är på heltid under max 1 år, med start omgående, med placering på vårt kontor i Kista.
Vi söker dig som vill utvecklas och lära dig mer om arbetet inom Kundservice inom däckbranschen. Är du serviceinriktad och har ett stort intresse för däck- och bilbranschen samt vill vara med och utveckla våra arbetssätt, då har du hittat rätt.
Om tjänsten
Rollen innebär att operativt delta i det dagliga arbetet samt vara med och utveckla arbetssätt och processer för att förbättra servicen till Däckias kunder och verkstäder.
Du arbetar som en del av gruppen med arbetsuppgifter såsom:
Hantera inkommande mail
Hantera inkommande samtal
Orderhantering
Administrera avtal
Systemsupport
Övriga ad-hoc-uppgifter
Rapportering till avdelningschef

Vi söker dig som har god ekonomisk förståelse och är antingen nyutbildad gymnasieekonom eller annan relevant utbildning. Vidare ser vi gärna att du har intresse och förståelse för olika affärssystem och är dator- och softwaremogen. Du är noggrann, stresstålig och en riktig lagspelare som inte tvekar att ställa upp för gruppen när det behövs. Du utmanas av att utveckla och förbättra kundrelationer.
För att trivas och lyckas i denna roll ser vi att du som person är driven, positiv, ordningssam och serviceinriktad. Du är dessutom prestigelös och initiativtagande. Dina ledord är service och kvalitet och du har förmåga att arbeta flexibelt. Om du dessutom är bilintresserad så är det en fördel för att lättare förstå våra däckdimensioner etc
Vi erbjuder:
Intressanta och ansvarsfulla arbetsuppgifter
Ett utvecklande och självständigt arbete i ett stabilt, trivsamt och framgångsrikt företag
Möjlighet att påverka utveckling av arbetssätt och Däckias erbjudande mot kund
Trevliga kollegor i nya kontorslokaler i Kista


Vid frågor kontakta Sales & Marketing Manager, Daniel Nilsson, daniel.nilsson@dackia.se
Välkommen med din ansökan till: ansokan@dackia.se ASAP då tjänsten tillsätts inom kort och urval sker löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Huvudkontoret Kista Kista
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 september 2021
  • Ansök senast: 6 oktober 2021

Postadress

Färögatan 33
Kista, 16451

Liknande jobb


30 maj 2024

Kundtjänst / biljettkassa - extra

30 maj 2024

30 maj 2024

30 maj 2024