Danske Bank söker Kundansvariga till Linköping

Arbetsbeskrivning

Danske Bank söker Kundrådgivare till Kundcenter i Linköping.
Danske Bank i Sverige är en del av Danske Bank som är en av Nordens största bankkoncerner och en utmanare på bankmarknaden i Sverige. Vi har ett komplett erbjudande till såväl företag som privatpersoner. Bankens kundcenter är en aktiv och offensiv enhet med ett hundratal medarbetare. Till Kundcenter i Linköping söker vi nu ett antal Kundrådgivare.
Arbetsbeskrivning
Vår affärsidé bygger på ett personligt och aktivt engagemang i varje enskild kund och en helhetssyn på kundens ekonomi - en uppgift som du blir en viktig del av. Danske Banks Kundcenter i Linköping ansvarar för att ge professionell kundservice på telefon och e-post till både privat- och företagskunder. Som Kundrådgivare på Kundcenter är du den som våra kunder alltid kan nå för att få svar på frågor, beställa tjänster eller få rådgivning inför eller i samband med en affär med banken. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir:
- rådgivning och försäljning till befintliga och blivande kunder. Det innebär att du aktivt bidrar till att utveckla våra kunders privata ekonomi eller deras verksamhet.
- ordermottagning som innebär att ta emot och genomföra uppdrag och beställningar av transaktioner, produkter och tjänster.
- helpdesk genom att svara på frågor om kundens affärer i banken och om bankens produkter och tjänster.
Erfarenhet och utbildning
Vi söker dig som älskar service och tycker om försäljning via telefon. Du är lyhörd och motiveras av att ta ansvar och arbeta mot uppsatta mål. Vi ser gärna att du gillar att arbeta i ett högt tempo och omges av ambitiösa kollegor. Tidigare erfarenhet av rådgivning inom bank, post eller försäkring kan vara en bra bakgrund men är inget krav. Ekonomiexamen från högskola eller universitet är meriterande.
Vi erbjuder
Danske Bank i Sverige är en utmanarbank som ser positivt på förändring och utveckling. Vi främjar ett vitalt arbetsklimat där alla kan bidra och vi tar tillvara medarbetarnas kompetens och engagemang. Eftersom typen av kundärenden varierar mycket får du som medarbetare på Kundcenter en bred kompetens kring bankens produkter och tjänster.

Danske Bank i Sverige består av 16 provinsbanker. Vi har cirka 50 bankkontor och fyra regionala finanscenter med gemensam spjutspetskompetens och administration. I Sverige har Danske Bank cirka 1 400 medarbetare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Danske Bank
  • 3 platser
  • Heltid
  • Publicerat: 4 juni 2010
  • Ansök senast: 11 juni 2010

Besöksadress

Repslagaregatan 6
None

Postadress

Box 328
LINKÖPING, 58222

Liknande jobb


RÅDGIVARE SOMMARVIKARIE

24 mars 2010

RÅDGIVARE

24 mars 2010

7 december 2010