Dansktalande Customer Service Representative till Wella

Dansktalande Customer Service Representative till Wella

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu två svensk- och dansktalande Customer Service Representative till vår omtyckta kund Wella! Är du en positiv, initiativrik och självständig person som drivs av möjligheten att ta ansvar? Bra, då tror vi att du skulle passa väldigt bra in hos Wella! Vi söker nu dig som snabbt kan komma in och vara en del av Wellas team! Tjänsten utgår från Wellas kontor i Solna. Efter upplärning har du möjlighet att arbeta 2 dagar hemifrån/vecka.
Det ena är ett 1 års konsultuppdrag (heltid) under en föräldraledighet och det andra ett 5 månaders konsultuppdrag (möjlighet till deltid). Båda rollerna med start ASAP.

 

Om företaget

Wella Company är ett av världens ledande skönhetsföretag och består av ikoniska varumärken såsom Wella Professionals, O·P·I, ghd, Briogeo, Nioxin, Sebastian Professional och Clairol. Vi ser oss som innovatörer som försöker inspirera konsumenter och skönhetsproffs att se ut, känna och vara sitt sanna jag. Vi är fast beslutna att bygga det bästa skönhetsföretaget i branschen där vi har över
6 000 anställda i mer än 100 länder som kan bringa sitt bästa jag till jobbet. Med ledning av våra företagsvärderingar och syfte att leverera positiv inverkan på människor genom våra produkter och mot vår planet och vårt samhälle, levererar vi hållbar tillväxt till alla intressenter.

För ytterligare information om Wella Company, besök www.wellacompany.com

 

Om rollen

I rollen kommer du att tillhöra ett skandinaviskt kundserviceteam med fokus på att stötta den svenska marknaden samt vara backup för den danska när det behövs. Du kommer att få jobba med kundservice kopplat till konsumenter och företag som använder Wellas produkter i syfte att ge kunderna bästa tänkbara service. En utmärkt chans för dig som vill jobba i en varierad roll på ett framgångsrikt företag inom skönhetsbranschen!

Att jobba som Customer Service Representative

- Administrering och hantering av order, leveransbevakningar, krediteringar samt reklamationer.
- Första kontaktpunkt för kundservicerelaterade förfrågningar från befintliga kunder samt internt inom Wella.
- Interagera med kunderna på ett professionellt, vänligt och effektivt sätt för att upprätthålla en hög och snabb service samt kunna eskalera eventuella kundförfrågningar.
- Hantera kund- och supportförfrågningar på ett professionellt sätt och inom rimlig tid.
- Vara delaktig i olika initiativ/projekt inom givna ansvarsområden som för verksamheten framåt.
- Ge korrekt information till både företagskunder och supportteam genom korrekt användning av våra IT-system.
- Visa flexibilitet och anpassningsförmåga samt hjälpa andra team inom organisationen.
- Utveckla och upprätthålla ett professionellt samarbete med interna och externa intressenter.
- Upprätthålla effektiv och personlig prestation genom individuella utvecklingsmål.

Om dig
För att passa in i den här rollen ser vi att du är positiv, serviceinriktad och brinner för kundrelationer. Du är en strukturerad och noggrann person som inte är rädd för att hjälpa till där det behövs. Vidare tror vi att du är en utåtriktad lagspelare som har lätt för att kommunicera i tal och skrift samt agerar professionellt och ödmjukt både mot kunder och kollegor. Som person delar du gärna med dig av din kunskap, tar initiativ, vågar utmana, prova nytt och utveckla Wellas verksamhet samtidigt som du också kommer att utvecklas. Wella tror på bra samarbete och god stämning med närhet till skratt och en trevlig arbetsatmosfär. Deras värderingar innefattar att de är samarbetsvilliga, kreativa, modiga, sammansvetsade och engagerade. De önskar en person i deras härliga team som tycker om att jobba enligt dessa värderingar. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i någon liknande roll inom kundsupport men ej ett krav.

 

Kvalifikationer

• Svenska – Flytande i tal och skrift
• Danska – Goda kunskaper i tal och skrift
• Engelska – Goda kunskaper i tal och skrift
• God systemvana

Meriterande

• Förståelse för de nordiska språken
• Erfarenhet av arbete i liknande roll

 

Tillträde, omfattning och arbetstider

Rollen är på heltid med kontorstider måndag till fredag. Wella arbetar 37,5 timmars arbetsveckor och sitter i ljusa fina lokaler i Solna i Stockholm med goda kommunala möjligheter.

Låter det intressant?
Då hör vi gärna från dig! Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före senaste ansökningsdatum, så vid intresse ber vi dig att ansöka snarast.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maja Eriksson
+46 8 21 67 45
Marjut Adalberth
+46 8 21 67 00
Emma Levin
+46 8 21 67 18
Nozha Amezeane
+46 8 21 67 36
Isabelle Rzewuski
+46 8 21 67 01
Mikaela Björkman Goltz
+46 8 21 67 11
Henrik Hallgren
+46 8216720
Helena Adestedt
+46 8 21 67 16
Jessica Melander
+46 8 - 21 67 26
Lars Holmlund
+46 8 21 67 37

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MultiMind Bemanning AB
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 maj 2023
  • Ansök senast: 9 juni 2023

Besöksadress

Kungsgatan 66
None

Postadress

Kungsgatan 66
Stockholm, 11122

Liknande jobb


Försäljning & rådgivning? Se hit!

Försäljning & rådgivning? Se hit!

6 maj 2024

6 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

6 maj 2024