Dansktalande helpdesktekniker

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten Som konsult på IT-Resurs får du unika möjligheter att arbeta på intressanta företag inom olika branscher och med många utvecklande uppdrag.Väljer du att satsa några år som konsult hos oss lovar vi dig utmanade och spännande yrkesår.IT-Resurs AB är ett bemanningsföretag specialiserat på rekrytering, uthyrning, konsultförmedling och personalomställning inom IT. Vi söker en helpdeskspecialist till en av våra kunder i Stockholm.Du behöver ha ett till två års arbetslivserfarenhet inom helpdesk/helprunners.Arbetet inom helpdesk innebär främst support via telefon, mail och fjärrstyrning.Du kommer att ingå i ett ungt energiskt team ute hos en av våra kunder.Tjänsten som helpdesktekniker innebär ett varierande och roligt arbete för dig som tycker om att hjälpa andra människor.Din huvuduppgift är att hjälpa IT-användare med dagliga problem och du kommer använda telefon och remotestyrning som dina främsta verktyg.I arbetsuppgifterna ingår att svara på inkommande samtal, ta emot felanmälan och beställningar från kunden.Vidare kommer du att arbeta med felsökning både på hård- och mjukvara, samt registrering av ärenden i ärendehanteringssystem.Prioritera ärenden och skicka vidare till rätt 2:nd line instans om man inte löser det.Supporten kommer att förekomma både på Svenska, Engelska och Danska.Arbetstiderna är 07:00-18:00 och man hjälps åt att bemanna i helpdesken.Krav på arbetssökande Gärna vara tekniskt intresserad och ha 1-2 års erfarenhet av helpdesk och vi vill att du har goda allmänna kunskaper i: Windows 2000/XP Office 2000/XP/2003 Outlook Exchange Active Directory Internet Explorer Nätverk Hårdvara (God allmän kunskap) Bärbart och stationärt och skrivarhantering Engelska i tal och skrift Danska i tal och skrift Vana av helpdeskarbete och att lösa ärenden remote För att bli framgångsrik inom helpdesk är du social, pedagogisk och framåt och tycker att det är roligt att hjälpa användare per telefon.Vi tror att du har någon teknisk utbildning och en vilja att arbeta som helpdesktekniker ett par år framöver.Du behöver ha en hög servicekänsla.Du bör vara stresstålig, flexibel, ordningsam, kunna arbeta i team och ha en hög servicekänsla.Du bör kunna tala, skriva, läsa och förstå Danska och Engelska obehindrat.Vill du bli en av oss? Då är första steget att söka tjänsten.Detta gör du enklast genom att trycka på knappen längst ner på sidan och följa anvisningarna.Märk ansökningshandlingarna "Dansktalande Helpdesktekniker".Lycka till!_________________________________________________

Sammanfattning

  • Arbetsplats: IT-RESURS CNC AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 4 mars 2010
  • Ansök senast: 3 maj 2010

Liknande jobb


Desk Side Technician

14 juni 2024

Customer Care Agent

Customer Care Agent

14 juni 2024

Servicekonsult – Uthyrning

Servicekonsult – Uthyrning

13 juni 2024