Dansktalande löneadministratör

Arbetsbeskrivning

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på Nasdaq OMX First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Till ett av våra kundföretag söker vi en erfaren löneadministratör som behärskar danska flytande. Vill du arbeta i ett öppet klimat och vara en del av ett team med andra löneadministratörer kan du vara den vi söker! Tjänsten är en rekrytering till vårt kundföretag som finns i Malmö.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med alla sedvanligt förekommande arbetsuppgifter i löneprocessen och ansvarar för ca 600 löner. Tjänsten innebär mycket support och kontakt med vårt kundföretags verksamheter i Danmark. Du kommer även att arbeta med närliggande arbetsuppgifter såsom statistik, rapporter, avstämningar och underlag. Huvudlönesystemet är Epos och tidrapporteringssystemet är Timeplan, i din tjänst ingår också att vara Superuser för Timeplan.

Arbetstid är 80% eller 100%, det som passar dig bäst, och vår kund ser att du kommer att börja arbeta hos dem till hösten, företrädesvis i oktober eller november.

Lämplig bakgrund
Vi ser att du är flytande i danska i tal och skrift samt behärskar svenska. För att klara de krav som tjänsten ställer har du minst tre års dokumenterad arbetslivserfarenhet som löneadministratör för danska löner och är van att arbeta i ett snabbt och effektivt tempo med många löner. Vi ser gärna att du har arbetat i Epos tidigare och att du är bekväm att arbeta i Excel. Det är meriterande att tidigare ha arbetat i tidregistreringssystem och då gärna Timeplan. Du förstår hela löneflödet och kan läsa kollektivavtal utan svårigheter. Tycker du om att arbeta med service, är hjälpsam och noggrann är detta rätt plats för dig!

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vårt kundföretag med SJR in Scandinavia. Har du några frågor om tjänsten eller processen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Helena Åhs på 031-333 54 85. Vi behandlar din ansökan konfidentiellt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanna Niklasson
+46 31 3335473
Hanna Niklasson
+46 031 3335473
Karin Fors
+46 031 333 54 75
Caroline Karlsson
+46 031 333 54 71
Helena Åhs
+46 031 333 54 85
Sandra Hellström
+46 031 333 54 76
Liina Fagerberg
+46 031 750 33 91
Amanda Karlsson
+46 31-3335488, +46 766471653
Linda Orrö
+46 (0)31 333 54 72

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 1 juli 2015

Besöksadress

Kungsgatan 48B
None

Postadress

Kungsgatan 48B
Göteborg, 41115

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024