dansktalande supporttekniker till Stockholm

dansktalande supporttekniker till Stockholm

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du dansktalande Supporttekniker? Vi söker dig med erfarenhet inom helpdesk till Dansktalande kund i Stockholm. 

 Som konsult hos randstad technologies har du fantastiska karriärmöjligheter. Vi erbjuder dig en stabil tillsvidareanställning med goda utvecklingsmöjligheter för dig som visar driv och intresse. Att jobba som konsult hos randstad technologies är ett utmärkt sätt att bygga på sitt CV med olika kompetenser inom IT. Vi jobbar med både stora som små kunder inom många olika branscher vilket gör att vi kan erbjuda våra konsulter spännande och varierade uppdrag på olika platser i Stockholm.

Ansvarsområden
Vi önskar anställa en Dansktalande Supporttekniker för ett uppdrag att stärka upp det befintliga IT-teamet hos kunden. Uppdraget innebär att tillsammans med dina teamkollegor ta emot och lösa IT-relaterade problem via deras ärendehanteringssystem. Parallellt jobbar du med back-office av inkomna ärenden och övrig admin relaterat till uppdraget. En vanlig arbetsdag är uppdelad på 4h per del. Du är här bekväm med att bistå användare som kontaktar dig och tar ägandeskap för att hjälpa dem med deras problem. Vanligtvis sker hjälpen via fjärrsupport-uppkoppling direkt mot användaren. Din placering kommer bli hos kundens kontor i Stockholm tillsammans med 30-tal andra kollegor inom IT.

Arbetstider
vardagar 06:00-15:00 alt. 07:00-16:00, enligt överenskommelse.

Kvalifikationer
För att lyckas här har du arbetat några år med liknande uppgifter. Du är hemma bland applikationer, fjärrsupport, back-office admin osv. Arbetet medför många kontakter så det är viktigt att du har god kundfokus, är strukturerad och har förmågan att prioritera när det krävs. Allt du tar dig an är med ett service-driv där du verkligen tycker om att hjälpa personer med de problem de kan tänkas ha. I det här uppdraget krävs det också att du talar och skriver flytande Danska, Svenska och Engelska.

tekniska kunskaper . 

krav: 
- Mycket goda kunskaper i tal och skrift på Danska och Svenska 
- Du har arbetat i ett ärendehanteringssystem 
- Du har kunskap av fjärrsupport verktyg tex Team Viewer, Remote Desktop, Citrix Shadow 
- Du har erfarenhet inom helpdesk/servicedesk minst 1 år    

Meriterande: 
- Du har erfarenhet av Citrix, Microsoft Excharge 2007, Microsoft server 2008/2003 och Windows 7/10

Erfarenhet
Telefonvana från tidigare arbete och 1 års erfarenhet av IT support.

Ansökan
Intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, så tveka inte på att skicka in din ansökan omgående. 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 maj 2020
  • Ansök senast: 2 augusti 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


IT-konsult

IT-konsult

16 maj 2024

Supporttekniker

15 maj 2024

15 maj 2024