OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 4 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Kunden söker nu en person som kan ta rollen Data migration lead. I denna roll ingår att bidra till arbetet med att analysera affärskrav och utifrån dem definiera scope och sekvens i datamigreringsarbetet.
Arbetsuppgifter:
- Delta i planerandet av datamigreringen, dvs i vilken sekvens och vilken information (scope) som migreras/initialladdas vid respektive tidpunkt
- Vara drivande i arbetet med att få datamigreringen utförd i rätt tid och skapa förutsättningar för att den görs på effektivast möjliga sätt.
- Ha ett nära samarbete med arkitektgruppen som säkerställer att ekosystemet fungerar ur ett process-, informations- och systemperspektiv.
- Samarbeta nära med personer och kravställare i olika roller inom verksamheten och säkra att dessa har rätt förutsättningar att delta i arbetet med tex att säkra datakvalitet
- Säkerställa att erforderliga datakvalitetskontroller utförts innan migreringen och vid behov tar hjälp av behöriga personer att korrigera eventuella brister
- Dokumentera migreringsprocessen och stämma av den med nödvändiga parter inom verksamheten för att säkerställa regelefterlevnad (compliance) ur ett informationssäkerhets- och personuppgiftsperspektiv.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Erfarenhet av något eller några av följande områden; Datamigrering, data/informationsmodellering inom HR (personaladministration och/eller Lön), systemintegrationer
Önskemål om personliga egenskaper:
- Vara en strukturerad person som kan hantera komplexa frågeställningar och metodiskt skapa framdrift inom dess
- God förståelse för hur data sparas i relationsdatabaser och kunna kommunicera med såväl icketekniska affärsanvändare som arkitekter och integrationsutvecklare
- Vara duktig på att involvera många olika delar av verksamheten och navigera i en komplex organisation
- Kunna svenska och engelska flytande i tal och skrift
______________________
Hur du kommer vidar
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström