Datasamordnare

Arbetsbeskrivning

Sundbybergs allmännyttiga bostadsbolag och har sedan starten 1947 varit med att bygga och utveckla det moderna Sundbyberg. Genom att äga, utveckla och förvalta hyresrätter och lokaler bidrar vi till ett växande Sundbyberg och en levande och hållbar stad. För att vi ska vara långsiktigt framgångsrika navigerar vi och följer upp verksamheten utifrån fem områden; Attraktiva bostadsområden, Trygghet och trivsel, Klimat- och resurseffektiv verksamhet, Attraktiv arbetsplats samt Ekonomiskt ansvar. Förvaltaren har stort fokus på hållbarhet och är miljöcertifierat enligt ISO 14 001.
Vi erbjuder en arbetsmiljö med engagerade medarbetare, uppskattade ledare och möjligheter att vara med och bidra till ett växande Sundbyberg. Läs mer på forvaltaren.se

Datasamordnare med engagemang och driv till Förvaltaren

Vill du vara med och driva arbetet med vår digitaliseringsprocess inom segmentet byggnader framåt? Trivs du i en självständig roll som innebär mycket samverkan med andra?

Med närmare 6600 hyresrätter och ca 125.000 kvm lokaler är Fastighets AB Förvaltaren en av de största hyresvärdarna i Storstockholm. Bra och uppdaterad fastighetsinformation är en förutsättning för lyckade bygg- och renoveringsprojekt och för effektiv drift och förvaltning av våra fastigheter. Därför utökar vi nu vår projektorganisation med en datasamordnare, som har driv och intresse för att utveckla, underhålla och förvalta information kring våra fastigheter.

Om tjänsten
Det här är en ny roll som innebär ansvar för att all teknisk dokumentation kopplade till byggnader lagras elektroniskt och tillgängliggörs, för kontinuerlig uppföljning av riktlinjer och processer samt för att driva digitaliseringsprocessen framåt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att:

• Säkerställa kvaliteten i vår tekniska dokumentation
• Säkerställa att dokumentationen tillgängliggörs och är känd för verksamheten
• Data/CAD-samordning i specifika byggprojekt och har därmed kontakt med våra egna projektledare, entreprenörer och konsulter
• Stötta ledningen med underlag för beslut om vidare processer och verktyg för att effektivisera och kvalitetssäkra informationshanteringen i projekt och förvaltning i nära samarbete med vår IT-avdelning.
• Fortsätta vårt påbörjade arbete att objektifiera våra befintliga byggnader.


Du ingår i projektavdelningen som har ett 15-tal medarbetare; projektledare för stora investeringsprojekt och för underhållsprojekt, projektsamordnare samt en projektadministratör. Din roll innebär många kontaktytor internt, dels inom avdelningen och dels mot digitaliseringsfunktionen och mot förvaltningen.

Vi söker dig som antingen har teknisk utbildning som t.ex. ingenjör eller har motsvarande arbetslivserfarenhet samt har mycket goda IT-kunskaper med kompetens och erfarenhet inom CAD/BIM. Du har erfarenhet av datasamordning och leveranshantering i något av de etablerade förvaltnings- och projektverktygen (exempelvis Vitec), liksom erfarenhet av ritningshanteringssystem. Du har stor vana av Office-paketet samt uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du har arbetat inom eller med offentlig verksamhet.

Som person är du strukturerad, noggrann och initiativtagande. Du organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och du tar ansvar för att driva uppgiften/processen i mål. Eftersom rollen innebär mycket samverkan och kontaktytor är det viktigt att du är samarbetsorienterad, lyhörd, kommunikativ och trivs med att vara en kunskapsresurs för andra. Du är en engagerad person som är intresserad av att utvecklas yrkesmässigt.
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper.

Vi erbjuder en viktig nyckelroll, som innebär många kontaktytor, i en verksamhet med kompetenta och engagerade medarbetare. Tillsammans med dina kollegor bidrar du till samhällsnytta genom attraktiva, hållbara boenden för alla. Verksamheten är i ett nytt spännande skede, där du kan bidra med din kompetens och dina idéer och har samtidigt möjlighet att själv utvecklas. Vi är en arbetsplats där initiativ uppmuntras och där vi hjälper och stöttar varandra. Det ska gå att kombinera karriär med familj och en rik fritid.
Vi gillar människor, Vi säger och gör saker vi kan stå för och Vi lyssnar nyfiket och vågar utmana – det är vår starka värdegrund.

Vill du veta mer?
Om du har frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Gabriella Hedlund på Chefspoolen, som hjälper oss med denna rekrytering, på tel 0709955888.

Ansökan
Välkommen med din ansökan snarast, dock senast 18 januari.

Du ansöker via ANSÖK nedan

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Nilsson

Anders Bolin

Staffan Engberg
0768 15 45 44
Gabriella Hedlund

Lilimor Werre

Kenneth Dietz

Rekryteringskonsult Staffan Engberg
0768-15 45 44

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Chefspoolen i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 december 2020
  • Ansök senast: 17 januari 2021

Besöksadress

STORTORGET 13 A
None

Postadress

Stortorget 13 A
Malmö, 21122

Liknande jobb


Site Engineer

16 april 2024