Deltidstjänst: Ekonomiansvarig till Lemo

Arbetsbeskrivning

Om kunden Lemo är erkänd som ledande i design och tillverkning av kundanpassade precisionsförbindningslösningar.Deras högkvalitativa push-pull kontaktdon finns inom en bred palett av utmanande applikationer och miljöer bl.a inom medicinska, industri kontroll, mät & test , audio & video samt telekommunikation.Sverigekontoret är beläget i Stockholm där sju medarbetare arbetar idag.Målet är att expandera, då efterfrågan på produkterna ökar. Om jobbet Du kommer att arbeta som ekonomiansvarig för kontoret i Sverige och har en helhetsansvar för funktionen.Du rapporterar till VD och kontorschefen i Sverige, men har även kontakt med huvudkontoret i Schweiz.Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: - Löpande bokföring - Fakturering/Kreditering - Kravhantering - Registrering av kundbetalningar - Registrering och betalning av leverantörsfakturor - Skattedeklaration och avstämningar - Inbetalning av skatter - Kvartalsrapportering till skattemyndigheten - Månadsrapportering till huvudkontor - Lönehantering Du kommer även att arbeta med bolagspapper, försäkringar, pensioner, och kreditkontroll av kunder. Möjligheter Här finns det stora möjligheter att komma in i ett trevligt gäng och växa in i bolaget.Du har stor frihet att styra ditt eget arbete och påverka situationen.Du kommer att få en viktig funktion i bolaget. Krav Vi ser att du har erfarenhet från ovanstående arbetsuppgifter och känner dig bekväm i dem.Du kan ha arbetat som ekonomiassistent som ?nosat på?, bokföring, avstämningar samt bokslut och vill ta nästa steg och bli ekonomiansvarig.Bolaget använder Navision och Hogia och det är meriterande om du har vana att arbeta i dessa eller liknande program. Personliga krav Du ska kunna arbeta självständigt och ta ansvar.Du är prestigelös och hjälper dina kollegor när det behövs..Att vara noggrann och organisatoriskt i arbetet är en självklarhet för dig. Arbetstider, omfattning och tillträde Tjänsten är på 50-75% lite beroende på hur du vill lägga upp den.Du kommer att kunna vara med och påverka arbetstiderna.Tillträde så snart som möjlig beroende på din tillgänglighet. Sök jobbet Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan. På grund av intervjuer och möten kan det vara svårt att nå oss. Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice.Du kan få arbete i olika omfattningar.Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero Huvudkontor
  • 1 plats
  • Deltid
  • Publicerat: 26 maj 2010
  • Ansök senast: 25 juni 2010

Liknande jobb


Ekonomiadministratör

23 augusti 2010

REKR:UPPDRAG - Ekonomiassistent

23 augusti 2010

Ekonomiassistent vid behov

23 augusti 2010