Demand and Procurement planner till Altia

Arbetsbeskrivning

Om kunden:
Altia Sweden AB är ett helägt dotterbolag till Altia Plc i Finland. Altia Plc producerar, distribuerar, marknadsför och säljer alkoholhaltiga drycker i Norden och de baltiska länderna. Altia Plc:s egna varumärken, bl.a. Blossa, Grönstedts, Koskenkorva, O.P. Anderson, Explorer och Chill Out har en stark marknadsposition och ett arv som vårdas väl. Företaget representerar också andra internationella kvalitetsvarumärken från hela världen. Altias årliga nettoomsättning uppgår till ca 500 miljoner euro och de är ca 1200 anställda. Nu finns ett tillfälligt behov på varuförsörjningsavdelningen som sträcker sig fram till och med augusti 2015. Vill du utvecklas inom logistik och demandplanning har du här en chans att bygga på cv:t med en meriterande erfarenhet!


Om jobbet:
Som Demand and Procurement planner är du placerad på kontoret på Gärdet i Stockholm. Du kommer att tillhöra en procurement avdelning som totalt består av 6 kollegor varav en sitter på samma kontor. Dina arbetsuppgifter kommer främst bestå av att gå igenom försäljningsprognoser och analysera samt anpassa dessa utifrån budget och förväntad försäljning. Du förbereder all data i systemet så att inköparna får ut korrekta underlag. Du arbetar till viss del även med inköpsrelaterade uppgifter. Avstämningar och analyser sker veckovis och du arbetar självständigt med att se till att deadlines hålls och att arbetet löper på som det ska. I rollen ingår framtagande av underlag samt viss ledning av veckomöten som inkluderar samtliga berörda parter inom sälj, inköp och operations.



Möjligheter:
Detta är en unik chans att få inblick i inköpsflöden och planering på ett storbolag inom detaljhandeln! Du får fina meriter inför framtiden och lär dig mycket inom ditt område. Detta i en trevlig miljö med kompetenta kollegor!



Krav:
Vi söker dig som har examen inom logistik eller liknande, gärna med inriktning eller fördjupning inom demandplanning. Du har minst 2-3 års erfarenhet från detaljhandeln och inköp/demandplanning, antingen har du längre erfarenhet och letar efter ett kortare konsultuppdrag eller så har du arbetat med dessa uppgifter parallellt med studierna och är nyexad. Du har god teoretisk grund och är självgående och initiativrik.

Vi ser att du är en snabblärd, noggrann och social person som tycker om att jobba med många kontaktytor. Du trivs i en hjälpsam företagskultur med höga ambitioner och är van att använda dig av olika system, gärna Relex och SAP. Erfarenhet av SAP ses som mycket meriterande.



Arbetstider, tillträde och omfattning:
Tjänsten är på heltid, kontorstider. Tillträde sker omgående och uppdraget beräknas pågå till och med augusti 2015 med eventuell förlängning. Du kommer vara anställd som konsult hos Hero och jobba på Altias kontor på Gärdet.


Hur söker du?
Skicka in din ansökan genom att klicka på ”ansök” nedan.
Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Karolina Hedenström på telefon 08-684 252 32.

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Daniel Engblom
08-684 25 230
Konsultchef Poria Mehdizadegan
08-400 25 247
Daniel Engblom
08-400 25 860
Rekryterare Viktoria Berg
08-400 25 860
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 860
Konsultchef Poria Mehdizadegan
08-400 25 247
Konsultchef Daniel Engblom
08-684 25 230
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 860
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 247
Daniel Engblom
08-684 25 230

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HERO AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid 5 månader
  • Publicerat: 17 mars 2015

Besöksadress

Liljeholmstorget 7
STOCKHOLM

Postadress

Liljeholmstorget 7
STOCKHOLM, 11763

Liknande jobb

20 augusti 2010

Duktig inköpare till större företag

12 februari 2010

22 april 2010

Inköpare

3 mars 2010