Demand manager till Kronfågel

Demand manager till Kronfågel

Arbetsbeskrivning

Demand Manager till Kronfågel

Har du några års erfarenhet av prognosarbete inom supply chain och intresserad av att vidareutvecklas inom logistik?

Vi söker en Demand Manager till Kronfågel för ett konsultuppdrag på inledningsvis 6-8 månader med start mitten av augusti. Placeringsort Stadshagen, Stockholm

Rollen som Demand Manager är en nyckelroll med ansvar för Demand-processen i kundens Sales & Operations Planning process. Rollen är för dig som är analytiskt lagd då det kommer handla om att dagligen analysera siffor, alltifrån prognoser till olika parameter för att optimera lager. I rollen ingår det att arbeta proaktivt för att optimera våra lager samt att förbättra rutiner och processer inom supply chain området.

Arbetat innebär i stora drag att analysera historiska försäljningsdata, arbete med prognosavvikelser, tolka trender och tillväxt och i samråd med KAM föreslå och förbättra framtida prognoser. Du arbetar nära Försäljnings-, Marknadsavdelningen samt övriga Supply chain organisationen

Vidare ansvarar du för att utveckla prognosprocessen och driva förbättringsarbetet och nå de uppsatta nyckeltalen inom Demand planning.

Tjänsten är en operativ funktion i varuförsörjningen och ansvarar för att säkerställa att mål satt lagertillgänglighet uppnås för sortimentet, vilket ska möjliggöra för bolaget att klara försäljningsmål, servicegradsmål samt krav på lageromsättning. Samarbete med kollegor på Marknad, Försäljning, Produktion, Kundservice och övrig Logistik/Inköp är av största vikt att uppnå dessa mål.

Vem är du?

Vi söker dig som har högskoleexamen inom logistik eller motsvarande relevant erfarenhet. För att lyckas i rollen krävs en god affärsförståelse och intresse för hela processen. Som person bör du vara analytisk, strukturerad, utåtriktad och kommunikativ. Du är driven och har lätt för möten med andra människor.
Vi förutsätter att du kan tala och skriva svenska och engelska flytande. Likaså att du har goda kunskaper i Office-paketet och framförallt i Excell.

Därför vill arbeta som konsult på First

Som konsult på First kan vi som auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal erbjuda dig en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning enligt ITP och försäkringar. Du som konsult blir även tilldelad en engagerad konsultchef som finns till för att stötta dig i din karriär. Med värdeorden Engagemang, Utveckling, Laganda och Ansvarstagande välkomnar vi dig till ett företag där du som konsult står i fokus!

Ansökan

En avgörande framgångsfaktor för varje företag är att tillgodogöra sig människors olikheter och du söker enkelt genom att registrera ditt CV genom att klicka på ansökningsknappen nedan eller med din Linkedin-profil. Då urval och intervjuer sker löpande önskar vi din ansökan snarast.

Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta Jan Snellman på hannah.cheadle@firstreserve.se eller på telefon

070795 80 21. Med hänvisning till GDPR och din integritet har vi ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ida Wiklund
+46 08-705 80 66, +46 070-272 05 15
Peter Nyström
+46 08 705 80 51, +46 070 279 81 03
Sandra Solomon
+46 087058063, +46 0702798342
Johanna Östberg
+46 0702701167
Viveka Holm
08-7058064, 070-2798321
Pouneh Sahlin
08-705 80 65

Sammanfattning

  • Arbetsplats: First Reserve AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 augusti 2022
  • Ansök senast: 14 augusti 2022

Besöksadress

Ekensbergsvägen 117
None

Postadress

Box 1557
Solna, 17129

Liknande jobb


Forskare inom Maritim logistik

Forskare inom Maritim logistik

23 april 2024

Logistics Coordinator

Logistics Coordinator

23 april 2024