Demand Planner till välrenommerat bolag

Demand Planner till välrenommerat bolag

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Bolaget presenteras vid det första intervjutillfället med ansvarig rekryterare.
Din roll
Vi söker en driven och analytisk Demand Planner som vill vara med och optimera försäljningsprognoser och lagerplanering inom en ledande verksamhet inom FMCG. Om du har erfarenhet av att arbeta med efterfrågeplanering och har en stark analytisk förmåga, kan detta vara nästa steg i din karriär.

Huvudsakliga arbetsuppgifter



Utveckla och underhålla veckovisa och månatliga prognoser i interna system.





Leda möten kring prognoser och planering tillsammans med berörda avdelningar.





Granska och rekommendera justeringar av prognoser, särskilt vid nya lanseringar, kampanjer och ändringar i efterfrågan.





Analysera och sammanställa data för att skapa försäljningsprognoser.





Ständigt förbättra metoder och arbetssätt för att säkerställa noggrannhet och effektivitet i prognosarbetet.





Mäta och följa upp prognosavvikelser samt analysera konsekvenserna för att vidta eventuella åtgärder.



Din profil

Krav


Relevant akademisk utbildning, t.ex. inom logistik, inköp eller liknande.





Arbetslivserfarenhet inom liknande arbetsuppgifter, gärna inom FMCG









Erfarenhet av att arbeta i stora logistikflöden ses som meriterande.





Goda IT-kunskaper, gärna inom SAP, inklusive MS Office.





Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.




Personliga egenskaper Vi ser att du har en stark analytisk förmåga och trivs med att arbeta med data för att identifiera mönster, trender och avvikelser. Du har också förmågan att fatta informerade beslut och förmedla dessa till olika team och intressenter på ett tydligt sätt. Då du kommer att leda möten och samarbeta med flera avdelningar, är det viktigt att du har god kommunikationsförmåga och kan engagera andra i ditt arbete. Du är lösningsorienterad, noggrann och strukturerad. Omfattning: Heltid Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid Arbetstider: Kontorstider med möjlighet till flex Placering: Stockholm
Rekryteringsprocessen
I denna rekryteringsprocess samarbetar bolaget med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare via clara.strignert@clevry.com. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clevry
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2025
  • Ansök senast: 6 augusti 2025

Liknande jobb


20 augusti 2010

Duktig inköpare till större företag

12 februari 2010

22 april 2010

Inköpare

3 mars 2010