DHL Freight söker: Dispatch support agent

DHL Freight söker: Dispatch support agent

Arbetsbeskrivning

På DHL arbetar vi med att få våra kunders vardag att fungera. Som ett av de ledande företagen i världen inom logistik, ser vi till att våra kunder får leverans av varor och material. Utan transporter stannar samhället, vi har ett viktigt uppdrag - Förena människor, förbättra liv.  Som medarbetare hos oss är du en viktig nyckelspelare.

DHL Freight söker nu en teamorienterad och noggrann person med ett gott öga för siffor till rollen som dispatch support agent inom avdelningen Centraleuropa, Baltikum & CIS i Malmö.

DHL Freight Centraleuropa & Baltikum & CIS avdelningen ingår i organisationen International och hanterar stycke, parti och helbilstrafik till och från Centraleuropa, Baltikum och CIS. Vi är idag ett starkt och engagerat team på 32 medarbetare på en avdelning som inte står stilla. 

Arbetsuppgifter och ansvar
Du får en utvecklande och spännande roll då du ansvarar för ditt arbete

med registrering, beräkning och utbetalning av transportuppdrag och hanterar frågor från leverantörer samt kundkontakt.

Hantering och registrering av kundbokningar, administrera i externa TM system , 

Profil & Bakgrund

För att lyckas i den rollen ser vi att du har ;

Lägst gymnasieexamen, goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, goda kunskaper i excel, Microsoft 360 , meriterande är om du har erfarenhet inom transport och logistik.

Nedanstående kännetecknar dig som person ;

Älskar utmaningar och har ambitioner, visar engagemang och uthållighet

Är strukturerad och resultatorienterad

Brinner för att kollegor och kunder är nöjda

Kommunicerar väl och är tydlig

Tjänsten är en tillsvidareanställning med 100 % sysselsättningsgrad i Malmö. Vi tillämpar provanställning.

Vad erbjuder vi dig?

Vi på DHL trivs och många av oss har jobbat här länge. Vi är ett företag som ser våra medarbetares utveckling och potential – vi vågar satsa på våra medarbetare! I det stora globala, och internationella bolaget som vi är, har vi en härlig teamkänsla med familjär stämning där vi respekterar varandra. Här finns mycket medarbetarengagemang samt humor och vi tycker om att fira våra framgångar. Vi är certifierade i Top Employer vilket innebär att vi är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Miljö och hållbarhet är viktigt för oss, vi arbetar ständigt med att utvecklas för att ligga i framkant, vilket uppmärksammas och ger resultat. Vi tar ansvar och blev bland annat utsedda till branschvinnare av Sustainable Brand Index B2B för tredje året i rad.

Vill du också vara med? Välkommen med din ansökan senast 1 september 2022.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vid frågor, vänligen kontakta Gabriella Råstedt, Supervisor Settlement & Dispatch Support på email: gabriella.rastedt@dhl.com eller telefon: 040-6286626

Häng med oss bakom kulisserna, följ oss på Instagram. Eller kika närmare på DHL - vårt varumärke, DHL Freight- globalt eller DHL Freight Sverige

Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste vi som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta inom EU. Vid en anställning på DHL måste du därför kunna uppvisa din rätt att arbeta inom EU genom medborgarskap (exempelvis pass) eller i annat fall uppvisa ditt arbetstillstånd. Vi genomför bakgrundskontroller på alla våra slutkandidater.

DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 520 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DHL Freight (Sweden) AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 augusti 2022
  • Ansök senast: 1 september 2022

Besöksadress

Terminalgatan 7
None

Postadress

Box 206
MALMÖ, 20122

Liknande jobb


Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

31 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023