DHL Freight söker: Ekonomi assistent till leverantörsreskontra

DHL Freight söker: Ekonomi assistent till leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

På DHL arbetar vi med att få våra kunders vardag att fungera. Som ett av de ledande företagen i världen inom logistik, ser vi till att våra kunder får leverans av varor och material. Utan transporter stannar samhället, vi har ett viktigt uppdrag - Förena människor, förbättra liv.  Som medarbetare hos oss är du en viktig nyckelspelare.

Är du i början av  in karriär med en nyligen avlagd examen inom ekonomi? Söker du ett roligt och varierande arbete med goda utvecklingsmöjligheter där du får växa och ta ansvar? Då ska du söka rollen som ekonomiassistent inom leverantörsreskontra hos DHL!

Arbetsuppgifter och ansvar

Vi söker nu en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra som vill utvecklas tillsammans med ett härligt team om 6 personer. Troligtvis är du relativt nyutexaminerad från högskola/universitet och har arbetat extra inom ekonomi under studierna. Alternativt har du ett par års erfarenhet, gärna från större internationella bolag med stora fakturaflöden. Som ekonomiassistent kommer du bland annat att arbeta med att granska och matcha fakturor, validering av fakturor, moms, betalningar och visst bokslutsarbete.

I din roll som Ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

-Fakturahantering

-Inkasso och påminnelser

-Betalningar

-Intercompany

-Supportera organisationen samt leverantörer

Tjänsten är tillsvidare med 100 % tjänstgöringsgrad. Vi tillämpar provanställning.
Tjänsten är placerad i Solna.

Om dig

Vi söker dig med ekonomisk examen samt någon form av praktisk erfarenhet av ekonomirelaterat arbete inom leverantörsreskontra. Du har som ambition att utvecklas i din roll och kan påvisa ett inre driv. Vidare sätter du snabbt dig in i nya arbetsuppgifter och du tycker om att arbeta i och stötta gruppen du tillhör. Som person är du glad och positiv, serviceinriktad, noggrann och har ett intresse för att arbeta med ekonomirelaterad administration. Om du har arbetat i systemet Basware tidigare ser vi detta som meriterande.

Viktigt för tjänsten är:

-Goda datorkunskaper

-Svenska och engelska i tal och skrift

-Noggrann och flexibel

-Erfarenhet av leverantörsreskontra, gärna från ett större företag

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Vad erbjuder vi dig?

Vi på DHL trivs och många av oss har jobbat här länge. Vi är ett företag som ser våra medarbetares utveckling och potential – vi vågar satsa på våra medarbetare! I det stora globala, och internationella bolaget som vi är, har vi en härlig teamkänsla med familjär stämning där vi respekterar varandra. Här finns mycket medarbetarengagemang samt humor och vi tycker om att fira våra framgångar. Vi är certifierade i Top Employer vilket innebär att vi är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. ...

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DHL Freight (Sweden) AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 augusti 2022
  • Ansök senast: 23 augusti 2022

Besöksadress

Terminalgatan 7
None

Postadress

Box 206
MALMÖ, 20122

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024