DHL söker en arbetsledande koordinator!

DHL söker en arbetsledande koordinator!

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en Coordinator med arbetsledande ansvar till DHL Supply chain. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Poolia med start så fort som möjligt och sträcker sig 6 månader framåt. Urval och intervjuer sker löpande så se därför till att skicka din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Till DHL's enhet i Göteborg, Torslanda söker vi en Coordinator som har god erfarenhet och rutin av arbetsledande roller. Som Coordinator ansvarar du för ett team om ca 20 personer samt inhyrd personal som varierar i antal där dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att leda och fördela arbetsuppgifter samt följa upp och coacha medarbetare på individnivå. Du rapporterar till Operations Manager. Arbetet sker på dagtid 07.00 - 16.00.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Efter utbildning följa DHLs produktionssystem OMS (Operations Management System)
- Leda och fördela det dagliga arbetet inom ansvarsområdet.
- Ha personalansvar för direktrapporterande medarbetare innebärande ansvar från rekrytering via introduktion, utveckling, medarbetarsamtal och rehabilitering till avslut.
- Ansvara för att gruppens informationsflöde fungerar och underhålls
- Optimera produktionsresurserna inom givna kostnadsramar
- Ansvara för att nå överenskomna mål och nyckeltal/KPI: er för t ex produktivitet, kvalitet och leveranssäkerhet inom ansvarområdet
- Implementera nya arbetsmetoder och rutiner
- Initiera och medverka till det ständiga förbättringsarbetet
- Verka för att förebygga ohälsa och olycksfall i arbetet samt att även i övrigt uppnå en god arbetsmiljö, genom att god ordning och reda råder samt verka för ett gott arbetsklimat på arbetsplatsen
- Följa upp tidigare resultat gällande produktivitet, kvalité, ekonomi mm.

Vem är du?
Vi söker dig med följande kompetens:
• Minst 2-3 års erfarenhet i arbetsledande position, grundkrav
• Ett ledarskap som präglas av respekt och resultat, delegerat ansvar och en väl utvecklad kommunikativ förmåga.
• Lägst gymnasieutbildning,
• God planerings- och uppföljningsförmåga,
• God kommunikations- och initiativförmåga
• Ett engagemang för att utveckla verksamheten och medarbetarna.
• Goda färdigheter i Office paketet där mycket goda kunskaper i Excel är meriterande
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Som person är du lojal, lyhörd, ärlig, flexibel, noggrann och tydlig. Du är lösningsinriktad, har ett gott ordningssinne samt är kund- och serviceinriktad.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Väst AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 mars 2021
  • Ansök senast: 31 mars 2021

Liknande jobb


14 juni 2021

Materialchef Örebro

Materialchef Örebro

11 juni 2021