Digital Content Marketing Specialist

Arbetsbeskrivning

Visma erbjuder programvara och tjänster som förenklar, digitaliserar och effektiviserar affärsprocesser inom privat och offentlig sektor. Koncernen verkar i Norden, Benelux, Centraleuropa och Östeuropa. Med fler än 12 000 anställda, 1 000 000 kundavtal och en omsättning på 1 741 miljoner euro under 2020 är koncernen ett av de ledande programvaruföretagen i Europa. Besök Visma.se

Läs mer om vårt Privacy Statement här: https://www.visma.com/privacy/.

Visma Advantage söker nu en Digital Content Marketing Specialist. Som en viktig del av vårt marknadsteam kommer du att agera "digital doer" och säkerställa att insikter om den datadrivna marknadsföringen ingår som en naturlig del i det content du skapar. I jobbet ingår att planera, projektleda samt skapa aktiviteter och kampanjer mot både befintliga kunder och för att driva leads. 

Visma Advantage ingår i Visma-koncernen, en av Europas största mjukvarukoncerner. Du kommer att arbeta i ett företag som kännetecknas av ett mycket stort engagemang för att vinna och behålla kunder. Det är en entreprenöriell och snabbrörlig miljö, där du ges möjlighet att förankra, utveckla och genomföra idéer som skapar tydliga kundvärden. Små och medelstora företag har många behov. Ett exempel är rimliga inköpskostnader. För att Visma Advantage ska kunna hjälpa ännu fler företag att optimera sina inköp och inköpsprocesser ger vi oss nu ut på jakt efter dig som kan tillföra oss som grupp och företag ännu mera kraft och kompetens.

Mer om rollen  Som Digital Content Marketing Specialist hos Visma Advantage arbetar du med kommunikation i digitala kanaler för både befintliga och nya kunder. Du tar fram intressant content som matchar olika steg i kundresan och driver försäljning via Visma Advantages inköpsportal. Rollen innefattar en stor del produktion av content, med fokus på text men även bild och i viss mån rörligt material. Du arbetar dagligen med att “göra ut” kommunikation för webb, marknadsföringsmejl, ytor i Vismas inköpsportal samt i andra digitala kanaler med hjälp av relevanta CMS-verktyg, marketing automation-system, bloggverktyg, etc. 

SEO-kunskaper är ett krav, då du har ett övergripande ansvar för sökmotoroptimering. Inom dina expertområden tar du gärna en aktiv roll i att utbilda och understödja dina kollegor och medlemmarna i ditt marknadsteam.

Dina främsta arbetsuppgifter Webb: Framtagande av nya sidor (innehållsproduktion samt tekniskt utförande - “ax till limpa”). Underhåll/förvaltning av existerande sidor. Implementation av koncernbestämda förändringar.
EDM: Produktion av marknadsföringsmejl mot befintliga kunder samt leads. Uppföljning av utfall.
Inköpsportal: Framtagande av kampanjer/lanseringar av nya erbjudanden i Vismas inköpsportal.
SEO: Utföra sökordsanalyser och ta fram material till webb baserat på detta. Följa upp utfall med hjälp av relevant analys och förbättra resultat i sökmotorer kopplat till vår affär.
A/B-testning av mejl, webbsidor och olika flöden.
Sociala Medier: Ta fram annonser till olika kanaler
Research inför framtagande av kommunikation
Kontakter med leverantörer inför framtagande av kommunikation
Enklare projektledning
Skriva och formge på brief
Erfarenheter Dokumenterad vana av e-postmarknadsföring. Meriterande om du jobbat i Eloqua.
Erfarenhet av att ta fram material till, och skapa, webbsidor.
Erfarenhet av CMS som t ex Episerver, Wordpress.
Erfarenhet av sökmotoroptimering (SEO).
Erfarenhet av Adobe-sviten (främst Photoshop men gärna även indesign etc.).
3 års erfarenhet av liknande roll, inhouse eller på byrå.
Vem söker vi? Du är en en digital marknadsförare som kan webb och SEO, samt är vass på att producera content. Och som identifierar nya behov inom ditt ansvarsområde och bygger konkreta lösningar som blir till tydliga kundvärden. Du är en stark kommunikatör, med mycket goda kunskaper i svenska. Du är också tekniskt lättlärd, samt strukturerad med stor förmåga att prioritera bland projekt och åtaganden. 

Visma Advantage i allmänhet, och marknadsavdelningen i synnerhet, är en plats där människor sällan kollar på klockan. Vi jobbar smart, tränar gärna, skrattar ofta, sätter mål och uppnår dem. Om du tror att det är en plats där du kan trivas och bidra, så ser vi gärna att du söker jobbet. 

Skicka in ansök med CV senast 31 maj. Frågor om tjänsten besvaras av marknadschef Kristina Petersen: kristina.petersen@visma.com.  Ansökningar via mejl hanteras inte. 

Om Visma Advantage

https://www.visma.se/rabatter-for-foretag/

Kontaktpersoner på detta företaget

Lovisa Niklasson
076-852 05 19

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Visma Advantage AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 maj 2021
  • Ansök senast: 31 maj 2021

Postadress

Box 34154
Stockholm, 10026

Liknande jobb


12 juni 2024

12 juni 2024

Marknads & Säljdrivande kommunikatör

Marknads & Säljdrivande kommunikatör

11 juni 2024