Digital kommunikationsstrateg dnr 0035/20

Arbetsbeskrivning

Att vara en del av Räddningstjänsten Storgöteborg är att vara en del av något större än en själv. Vi ser det som en förmån att få vara någon andra kan lita på. Någon som aldrig ger upp, som alltid är uppe på fem. Vi är en modig organisation som tar hand om varandra. Vi är först in för att lösa problemet och sist ut för att säkra upp. Ytterst handlar allt vi gör om att skapa ett tryggare samhälle. Det engagemanget präglar hela vår organisation och skapar en svårslagen känsla av att vara behövd.


ARBETSUPPGIFTER
Nu behöver vi dig som med van hand kan leda vårt kommunikationsarbete in i den digitala eran. Det är en senior roll där du får möjlighet att använda din erfarenhet till att hjälpa oss forma vår digitala utveckling.

Vi är en organisation som tror på kommunikation som ett verktyg för dialog och öppenhet. Rent praktiskt innebär det vi påbörjat en resa mot en mer flexibel och digitalt baserad arbetsplats. För att ta steget in i framtiden har vi även en ny digitaliseringsenhet, som du kommer att jobba nära. Rollen som vårt kommunikationsorakel innebär att arbeta mycket med extern kommunikation riktat mot våra målgrupper, men det handlar lika mycket om utveckling av vår interna kommunikation i digitala och webbaserade kanaler.

Du kommer att arbeta med ledningskommunikation och fungera som ett stöd till chefer och funktionsspecialister i digitala kommunikationsfrågor. Du ansvarar för och driver utvecklingen av Kommunikationsenhetens arbete med strategi, utveckling och förvaltning av våra webbplatser och andra digitala tjänster.


KVALIFIKATIONER
Vi tror att det här är en roll som passar dig med en hel del erfarenhet av kommunikationsarbete. Du är förmodligen van att leda och driva projekt och jobba med chefer och ledare. Du är bekväm med att fatta beslut och delegera för att driva dina projekt i mål. Som kommunikatör håller du dig ajour med den tekniska utvecklingen på området. Även om du inte är någon specialist är du inte rädd för att hoppa in när det behövs filmas, fotograferas eller skrivas texter och du kan med van hand jobba tillsammans med externa konsulter och partners. Vi tror helt enkelt att du har varit med förr och att du lockas av att arbeta med viktig samhällskommunikation i en beredskapsorganisation.

Du har akademisk utbildning inom området eller motsvarande kompetens samt erfarenhet från yrkeslivet. Du är van att arbeta med olika CMS, har koll på Episerver samt Sharepoint och Office 365. Du ser det som självklart att kommunikation ska vara tillgänglig för alla och har koll på kraven för tillgänglighetsanpassning. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och de ser vi först när vi träffats.


ÖVRIGT
Med anställning följer även krigsplacering med allmän tjänsteplikt, vilket innebär att du kan kallas att tjänstgöra i händelse av höjd beredskap inom totalförsvaret. Innan anställning kommer alkohol- och drogtest att genomföras enligt organisationens policy och i samarbete med vår företagshälsa.

Kontaktpersoner på detta företaget

Katarina Appelqvist

Karolina Landin, Personalspecialist
3352766
Bert Paulusson
031 335 2809
Lennart Liljeroth

Mikael Strand

Per-Albin Halldin

Peter Volmefjord

Personalspecialist Per Hassling
335 2786
Planerare Brigitte Callsen
031-3352922
Fys- och testansvarig Mikael Wennerbeck
031-3352796 eller 070-5718087

Sammanfattning

Besöksadress

Åvägen 2 40224 Göteborg
None

Postadress

Box 5204
Göteborg, 40224

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024