Digital Kommunikationsstrateg

Digital Kommunikationsstrateg

Arbetsbeskrivning

ROLLEN I ORGANISATIONEN
Kommunikationsenhetens uppdrag är att optimera kommunikationen av Kulturhuset Stadsteaterns varumärke och utbud i syfte att locka besök och publik till våra verksamheter. Verksamheten vid Sergels Torg har varit utflyttad under 1,5 år medan Kulturhuset Stadsteatern genomgått en renovering. I mitten av september 2020 öppnar vi igen. 
ANSVAR OCH KVALIFIKATIONER
Kulturhuset Stadsteatern befinner sig i ett skede av varumärkes- och kommunikationsutveckling, där bland annat översyn av grafisk profil, implementering av CRM-system, samt framtagande av ny webbsida ingår. 
Kulturhuset Stadsteatern söker nu en driven och mångsidig kommunikationsstrateg med kunskap om digitala användarbeteenden och erfarenhet av att arbeta datadrivet. Du har fingertoppskänsla för kommunikation som inspirerar, informerar, engagerar och genererar försäljning och besök och vet hur du anpassar budskap efter målgrupp och kanal. Vi söker en kommunikatör med kunskap om det digitala landskapet och som är nyfiken på trender inom digital marknadsföring och kommunikation. 
Duplanerar och skapar innehåll, aktiviteter och effektiv kommunikation till våra digitala plattformar. Du uppdaterar även löpande våra kanaler och är med och tänker utveckling och kommunikationslösningar framåt.
I rollen arbetar du med både strategisk planering och operativt utförande av att paketera och lyfta fram utbudet mot besökare och publik i egna och förtjänta kanaler. Du arbetar med PR och marknadsföring i sociala medier, ett arbete du bedriver självständigt men i nära samarbete med kollegor inom enheten. 
Vi vill att du har någon form av kommunikatörsutbildning med fokus på digital kommunikation och marknadsföring och utöver det har minst 3 års dokumenterad yrkeserfarenhet med relevans för tjänsten. Om du även har erfarenhet av att filma och klippa enklare rörligt material till sociala medier och kunskap i Adobe Premiere är det mycket meriterande. Du kommer att arbeta i en kreativ konstnärlig miljö med många idégivare. Fördjupad kunskap inom kulturområdet och stort intresse för våra genrer musik, teater, dans, litteratur, konst/design/mode, bibliotek, film eller debatter, är en stark fördel.    
Du är idéstark och har mycket god förmåga att uttrycka koncept och idéer i text. Du är driven och orädd, har lätt för att skapa samarbeten och tycker om att ta egna initiativ. Arbetet innebär att hålla flera parallella uppdrag i gång samtidigt något du har erfarenhet av och känner dig trygg med. Detta kräver att du kan göra egna prioriteringar även under högt tempo och att du självgående med gott ordningssinne. Arbetet innebär många sociala kontakter, varför det är av stor vikt att du trivs i mötet med människor. 
Kulturhuset Stadsteatern vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. 
Tjänsten är en visstidsanställning på heltid i tolv månader med start 3 augusti 2020.  

Facklig företrädare: Teaterförbundet Urban Riismark, 
urban.riismark@stadsteatern.stockholm.se,  eller Akademikerföreningen Petter Zerpe, petter.zerpe@stadsteatern.stockholm.se, 
Välkommen med din ansökan med personligt brev och CV senast den 7 juni 2020.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholms Stadsteater AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 maj 2020
  • Ansök senast: 7 juni 2020

Besöksadress

Beridarebansgatan 5
Stockholm

Postadress

Box 16412
STOCKHOLM, 10327

Liknande jobb


10 april 2024

Communications Business Partner

Communications Business Partner

20 mars 2024

Projektledare Wallstreet

Projektledare Wallstreet

5 mars 2024

Kommunikationsstrateg till Täby kommun

Kommunikationsstrateg till Täby kommun

13 mars 2024