Digital kommunikatör till Kommunikationsenheten

Digital kommunikatör till Kommunikationsenheten

Arbetsbeskrivning

Region Östergötland ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik och regional utveckling i Östergötland.

Vi är en politiskt styrd organisation och länets största arbetsgivare med 13 800 medarbetare. Kommunikationsenheten är Region Östergötlands expertfunktion inom kommunikation med ett 20-tal medarbetare.

Arbetsbeskrivning
Vi söker en kommunikatör med kompetens, förmåga och vilja att utveckla Region Östergötlands kommunikation via sociala medier. Ditt fokus är innehåll där kompetens inom bild och form är en del. Du samarbetar med kommunikatörskollegor utifrån budskapsplaneringen i alla våra kanaler och ansvarar för strategi, publicering, analys och uppföljning av innehåll i våra sociala medier. Du har vana av projektledning för att få innehåll på plats utifrån behov, målgrupp och kanal.

Du bidrar även i arbetet med andra digitala kanaler och är en av flera medarbetare i Region Östergötlands centrala webbredaktion. Du arbetar själv operativt på våra webbplatser men leder även mindre projekt och är en del av förvaltningsarbetet. I uppdraget ingår att ge råd, coacha och utbilda informationsansvariga, redaktörer och skribenter. Ämnesområdet är brett med många olika målgrupper.

Du följer utvecklingen inom framför allt sociala medier men även och webb. Du har förmågan att fånga upp tendenser och trender och ta hem dem till nytta för Region Östergötlands verksamhet.

Utbildning och erfarenhet
• Du har utbildning inom kommunikation, sociala medier, webb, digital kommunikation eller liknande.
• Du har minst fem års erfarenhet av arbete som kommunikatör eller motsvarande.
• Du har erfarenhet av arbete i sociala kanaler och webbpubliceringssystem, CMS, så som EpiServer och SiteVision.
• Du har erfarenhet av att projektleda och av utvecklingsarbete i digitala kanaler.
• Du är väl insatt i tillgänglighetsdirektivet och dess betydelse för arbetsområdet.
• Det är meriterande om du under de senaste två åren har arbetat inom en större offentlig verksamhet.

Personliga egenskaper
Vi ser gärna att du har ett flexibelt arbetssätt och ser möjligheterna i förändringar. Du är lösningsfokuserad och kommer med idéer och förslag på hur man kan utveckla arbetet. Du har initiativkraft, ansvarskänsla och trivs med att samarbeta och ha många kontakter i ditt arbete.

Du har ett stort intresse och engagemang för samhällsfrågor i allmänhet och kommunikation i digitala kanaler i synnerhet. Du levererar när tiden är knapp men har också förmågan att arbeta strategiskt och långsiktigt. Du ser helheter, samband och gör avvägningar. Att du är lyhörd innebär att du snabbt kan växla fokus när situationen kräver det.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Du får möjlighet att delta i ett förändringsarbete inom ett brett och utmanande kommunika-tionsuppdrag. Vi är en utvecklingsinriktad och högspecialiserad organisation med invånarnas bästa för ögonen. Vi kan ge dig möjlighet att utvecklas i en roll i gränslandet mellan vård, regional utveckling och IT och att vara med och påverka hur kommunikativ vår organisation ska vara. I din roll kan du göra skillnad.

Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kommunikationsenheten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 januari 2022
  • Ansök senast: 20 februari 2022

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024