Digital kommunikatör till Mälardalstrafik

Digital kommunikatör till Mälardalstrafik

Arbetsbeskrivning

Mälardalstrafik, Stockholm

Är du utbildad kommunikatör med några års erfarenhet av arbetsuppgifter inom webb och sociala medier och förstår värdet av relevant innehåll på rätt plats? Är du en fena på digitala kanaler och vill vara med på en spännande utvecklingsresa för att få fler att upptäcka fördelarna att resa med oss? Sök tjänsten som Digital kommunikatör hos oss på Mälardalstrafik!

Om oss
Mälardalstrafik, med varumärkena Mälartåg och Movingo, är en liten verksamhet med ett stort uppdrag. Vårt uppdrag, att genom ett effektivt trafikutbud och attraktiva tjänster, bidra till ett sammanhållet transportsystem och en hållbar utveckling i en växande Stockholm-Mälarregion, utgår ifrån en gemensam regional ambition att förbättra den storregionala tågtrafiken.

Genom affärsorienterad och effektiv förvaltning säkerställer vi hög kvalitet och funktionalitet i tjänsterna. Just nu är vi inne i spännande och långsiktig tillväxtperiod. Läs mer på www.malardalstrafik.se (http://www.malardalstrafik.se)

Dina arbetsuppgifter
Som Digital kommunikatör ansvarar du för att utveckla och underhålla våra digitala kanaler och sociala medier. Våra varumärken kräver olika insatser mot olika målgrupper och i din roll ser du till att rätt innehåll produceras och paketeras i rätt kanal för att nå rätt målgrupp.

Rollen är ny vilket innebär stora möjligheter att vara med och identifiera behov, påverka och utveckla uppdraget. Avdelningen/enheten ska på sikt växa till att bli ett team på 6-8 personer som arbetar helhjärtat med frågor inom marknadsföring, försäljning och kommunikation i syfte att stärka våra varumärken och se till att flera ser möjligheterna att resa med oss i Mälardalen.

Arbetsuppgifter i urval:

• Huvudansvar för våra sociala medier, underhålla, utveckla, svara på inlägg och ta fram en strategi för hur vi jobbar framgångsrikt.
• Huvudansvar för våra respektive webbplatser, uppdatera, utveckla, underhålla och förvalta.
• Jobba aktivt och strategiskt med content marketing genom olika format, allt från produktion av text, film och grafik med fokus på den digitala upplevelsen.
• På egen hand skapa content i olika format.
• Arbeta med trafikinformation i olika kanaler tillsammans med berörda parter, TU, trafikverket m.m.
• Stötta upp vid behov i kommunikationsstrategiska frågeställningarna med fokus på det digitala kommunikationsområdet inom organisationen.
• Omvärldsbevakning samt löpande se över resultat och effektuppföljning av våra digitala insatser.
• Skapa och följa upp övergripande mål, strategier och planer för den digitala kommunikationen i linje med organisationens mål och vision.



Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har minst tre års utbildning inom kommunikation från Högskola/Universitet alternativt Hyper Island, Berghs, IHM eller motsvarande. Relevanta påbyggnadsutbildningar under de senaste tre åren är meriterande. För att vara aktuell för denna tjänst bör du ha minst 2-3 års erfarenhet från arbete med liknande arbetsuppgifter där du arbetat framgångsrikt med att skapa målgruppsanpassat material i sociala medier och andra digitala kanaler.

Du har kunskap och erfarenhet av att arbeta både strategiskt och operativt samt är skicklig på att skriva och kan paketera budskap i rätt format. Du har känsla för layout foto/film och producerar eget material obehindrat. Vi förutsätter att du är van användare av moderna IT-verktyg så som redigeringsverktyg för film och Adobes Creative cloud. Erfarenhet från en säljande organisation är ett plus.

Webbpublicering, webbanalys, kunskap om klarspråk för webb och tillgänglighet samt kunskaper om UX är självklara arbetsuppgifter för dig sedan tidigare. Du har erfarenhet av att arbeta i olika CMS och är van att ta ansvar för analys, planering, genomförande till att följa upp och utvärdera digitala insatser.

Som person är du prestigelös och flexibel för nya arbetsuppgifter och uppdrag och har ett högt servicetänk. Du är kreativ, engagerad, driven och självgående men har samtidigt för vana att lyssna in och hitta gemensamma lösningar. En naturlig fallenhet för att bygga relationer och se till teamet och resultatet i första hand är en framgångsfaktor för att lyckas i rollen. Vi förutsätter att du har ett gott omdöme och ett intresse för samhällsfrågor och offentlig sektor.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet

Anställningsform
Tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av

Pernilla Egeland HR-ansvarig Mälardalstrafik
pernilla.egeland@malardalstrafik.se


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2020-08-10


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mälardalstrafik Mälab AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juli 2020
  • Ansök senast: 10 augusti 2020

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024