Digital kommunikatör/formgivare

Digital kommunikatör/formgivare

Arbetsbeskrivning

Digital kommunikatör/formgivare till Stromma
Vi söker dig som kan skapa strategiska och lustfyllda inlägg och annonser för sociala media samt kan formge en annons och annat enklare printmaterial med hjälp av Adobe Suite. Är du dessutom kundorienterad och social är det kanske det är dig vi söker!
Arbetsbeskrivning
· Göra målgruppsanpassade strategi- respektive aktivitetsplaner för sociala media (i huvudsak Facebook och Instagram) för alla Stromma Sveriges varumärken.
· Planera, skriva och bildsätta varumärkesdrivande alternativ säljande inlägg och annonser för sociala medier (i huvudsak Facebook och Instagram).
· Övervaka och bemöta kundservicefrågor/kommentarer i sociala medier för vissa av Stromma Sveriges varumärken.
· Följa upp och utvärdera kampanjer/annonsering i sociala medier.
· Formge annonser, broschyrer, affischer i Adobe Suite och skicka på tryck.
· Vid arbetstoppar, sjukdom och semester hjälpa Stromma Sveriges webbredaktör med arbetet att uppdatera våra hemsidor, (uppdatera texter och bilder i EPI-server samt producera nyhetsbrev med Apsis).
Din profil
Vi tror att du har något års erfarenhet av att jobba med sociala media professionellt där du själv skapat säljande respektive varumärkesbyggande inlägg på Facebook, Instagram och (Linkedin). Du behärskar därmed bild- och filmhantering för inlägg i dessa kanaler samt kunskap i att skapa specifika strategiska målgrupper.
För att klara av jobbet krävs att du behärskar och har jobbat med Facebook Business Manager och Facebook Ads Manager. I jobbet ingår också att göra årliga strategi- och aktivitetsplaner för sociala media för Stromma Sveriges alla varumärken. Vi arbetar med systemet Later för att skapa och schemalägga content.
Ungefär hälften av din tid kommer du att uppdatera och skapa enklare print-material såsom annonser, broschyrer, affischer och skicka på tryck. För att klara detta behöver du baskunskaper i Indesign och Photoshop. För mer komplicerade projekt/printmaterial använder vi extern byrå – men det är förstås ett stort plus om du behärskar även mer avancerad formgivning!
Meriterande är om du har erfarenhet av att jobba i EPI-server, Wordpress och Apsis (eller liknande program) så att du vi behov kan hjälpa till med uppdatering av webb och skriva nyhetsbrev. Du behärskar engelska i både i tal och skrift. Extra meriterande är om du har grundläggande kunskap inom Sökmotoroptimering (SEO).
Du har en utmärkt känsla för text, färg och form och har grundläggande kunskap i att redigera båda bilder och enklare filmer. Som person är du självständig, ansvarstagande, kvalitetsorienterad och kreativ. Du är social och har lätt att skapa goda relationer både med medarbetare och externa kontakter, något som du kommer att ha stor nytta av när du är ”ute i verksamheten” för att fota, filma och intervjua kaptener, kockar och guider på våra båtar och destinationer för att skapa lockande inlägg!
Du kommer att vara en del av Stromma Sveriges marknadsavdelning som består av marknadschef, webbredaktör och dig. Inom gruppen är det otroligt viktigt att vi tillsammans samverkar och drar nytta av varandras olika ansvarsområden för att skapa de bästa synergierna. I organisationen finns även ett webb-team som stöttar och håller samman online-strategier för Strommas alla destinationer i Europa. Du kommer att jobba med Stromma Sveriges alla varumärken som bl a är Strömma Kanalbolaget, Stockholm Sightseeing, Birka vikingastaden, Vaxholms Kastell, Göta Kanal och Paddanbåtarna i Stockholm.
Om företaget
Strömma Turism & Sjöfart AB producerar upplevelser med målet att ge varje enskild gäst ett minne för livet. Upplevelserna är inriktade på rundturer, nöjen och aktiviteter för turister, närboende och företag där de historiska skärgårdsfartygen, moderna sightseeingbåtarna, sightseeingbussarna, de unika anläggningarna och det personliga bemötandet utgör de viktigaste komponenterna. Stromma är Skandinaviens största upplevelseföretag med anor från 1809 och idag finns vi bl a i Stockholm, Göteborg, Helsingfors, Köpenhamn, Amsterdam, Berlin och Oslo.
Övrigt
Du kommer att sitta i fina lokaler på Skeppsholmen i Stockholm. Möjlighet att jobba hemifrån någon/några dagar i veckan finns för den som önskar. Vi vill att du börjar jobba hos runt månadskiftet mars/april. Skicka in en presentation samt ett CV till cecilia.sandberg@stromma.se senast den 9 januari, skriv ”Jobbansökan” i ämnesraden.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: STRÖMMA TURISM & SJÖFART AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 december 2021
  • Ansök senast: 10 januari 2022

Postadress

Svensksundsvägen 17
STOCKHOLM, 11149

Liknande jobb


Global Graduate in Digital Marketing

Global Graduate in Digital Marketing

13 maj 2024

Senior UX Copy

Senior UX Copy

3 maj 2024