Digital Marketing Specialist

Digital Marketing Specialist

Arbetsbeskrivning

Transtema är ett av Sveriges ledande företag när det gäller att bygga, underhålla och sköta driften av olika typer av kommunikationsnät. Vi finns på 85 orter över hela Sverige. Vi har en bredd som få kan matcha och hjälper dig med alla typer av nät – mobilt, fiber, koppar och el. Vårt erbjudande omfattar allt från planering, design och byggnation till service drift och underhåll. Vi tillhandahåller också nätverksutrustning, datalagring och lösningar inom IoT för att bara nämna några områden. Med två egna nätövervakningscentraler (NOC) och multitekniker över hela landet kan vi både övervaka och säkerställa driften i ditt nät under dygnets alla timmar.
Våra kunder är exempelvis kommuner, teleoperatörer, nätägare, företag och offentlig förvaltning.

Nu förstärker vi vår marknads- och kommunikationsavdelningen med en Digital Marketing Specialist

Om rollen:
Som Digital Marketing specialist på Transtema ingår du i ett koncerngemensamt marknads- och kommunikationsteam som ansvarar för koncernens intern- och externkommunikation samt marknadsföring. Du blir en viktig del i vårt arbete med att utveckla och stärka Transtemas varumärke.

Vi söker dig som
Arbetar med att skapa nytänkande och engagerande innehåll och du blir pusselbiten vi behöver för att skapa branschens bästa konverteringsgrad.


Du har en eftergymnasial utbildningen inom digital marknadsföring eller kommunikation och har arbetslivserfarenhet inom B2B. Du har en bred kunskap om hur vi bäst syns organiskt genom sökmotoroptimering, i kombination med betald digital annonsering. Du har erfarenhet av att analysera data för att optimera resultat från vår digitala marknadsföring. Tillsammans med marknadsteamet, kommer du att driva, utveckla projekt och marknadsaktiviteter.

Vad har du med dig in i rollen?

-        Kunskap om sökmotoroptimering SEO, tekniskt samt innehållsmässigt

-        Djup förståelse för hur det digitala ekosystemet hänger ihop

-        Search Engine Marketing (SEM)

-        Erfarenhet av editeringsverktyg som, tex Wordpress eller liknande

-        Erfarenhet av de ledande sociala kanalerna som ex. LinkedIn, Youtube och Facebook

-        Kreativt tänkande kring digitala nyhetsbrev

-        Konverteringsoptimering och A/B test

-        Djup kunskap inom verktyg som tex, Google Analytics, Ads och Tag Manager

Vem är du?
Din ”hands-on attityd” driver dig framåt och du har mod att våga tänka nytt och ta nya initiativ. Du är en engagerad person som gillar eget ansvar, i kombination med att arbeta mot tydliga mål och deadlines. Du har självständigt drivit digitala marknadsföringsprojekt i flera digitala kanaler, gärna inom B2B och är van vid utveckling av nya processer och optimering av befintliga. Du har en ambassadörsanda och får energi av att skapa relationer och driva varumärket framåt.
Ett stort plus är att du tidigare arbetat nära en säljavdelning och förstår värdet av ett tätt samarbete mellan sälj och marknad.

Placeringsort : Göteborg

Start : Enligt ö.k.

Omfattning : 100% tillsvidare. Vi tillämpar provanställning de första 6 månaderna.

 

 

Urval sker löpande, vi ser fram emot din ansökan!    

Kontakta Sofia Hermansson på tel +46 730 655 860 eller via email sofia.hermansson@transtema.com vid eventuella frågor!

OBS! Vi undanber oss alla erbjudanden om ytterligare annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Transtema Group AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 oktober 2021
  • Ansök senast: 27 november 2021

Liknande jobb


Kommunikatör - samhällsomvandlingen

Kommunikatör - samhällsomvandlingen

17 maj 2024

16 maj 2024