Digital Marknadsförare

Arbetsbeskrivning

Visma Consulting är en del av Visma koncernen som är en ledande leverantör av affärskritisk programvara för ett mer effektivt och motståndskraftigt samhälle. Genom att förenkla och automatisera arbetet för företag och organisationer i alla storlekar förbättrar vi människors vardag. Koncernen utgörs av 13 600 fantastiska kollegor i över 200 bolag. Med över 1 100 000 privata och offentliga kunder i Norden, Benelux, Central- och Östeuropa och Latinamerika och en nettoomsättning på 1 741 miljoner euro 2020, är vi fast beslutna att göra morgondagen bättre än idag.

Visste du att vi på Visma är en av Europas ledande IT-leverantörer? Eller att vi växer i raketfart? Nej. Antagligen visste du inte det. Förrän nu, när du läste det i den här annonsen. Precis därför behöver vi dig, du som vill hjälpa oss att göra Visma Consulting till det självklara valet för alla företag som behöver en digitaliseringspartner.

Vi är ett litet marknadsteam vilket betyder att du har stora möjligheter att bidra med dina erfarenheter och påverka hur vår marknadsföring ska se ut framöver. Vi har stort fokus på att skapa upp automatiserade flöden och digitala kampanjer med fokus på leadsgenerering för våra affärsområden. 

Ditt ansvarsområde Planera kampanjer och producera relevant innehåll för våra affärsområden


Planera målgrupp, CTA, leadsgenerering, leadshantering och nurture flows


Analysera och optimera kampanjer


Samarbeta med sälj, tekniska kollegor och affärsområdeschefer


Varför arbeta på Visma? Inom koncernen finns ett stort nätverk av likasinnade inom våra andra Visma bolag för erfarenhetsutbyte. 


Härligt och stort kontor på Kungsholmen


Vi har ett eget spelrum med allt från VR-spel till nintendo 


Vi har en egen barista för gratis finkaffe under för- och eftermiddagen. 


Vi har en omtänksam kultur och ser till att ta hand om våra medarbetare. 


Vem är du? Du går igång på att ta eget ansvar och skapa upp samt driva kampanjer


Du kan skapa innehåll som är relevant till våra målgrupper


Du älskar att se leadsen trilla in


Du är intresserad av att analysera resultat och att kontinuerligt optimera kampanjer


Du har både helhetsperspektiv och strategi blandat med en get-sh*t-done- mentalitet


Du har en relevant utbildning på högskole- eller KY-nivå med marknadsfokus i botten


Du har minst 2-3 års erfarenhet av operativt marknadsföringsarbete, gärna B2B. 


Du har erfarenhet av leadsgenererande kampanjer och vill vara med om att höja vår marknadsavdelning till nästa nivå.




Du får guldstjärna för:  Bra koll på Adobe Suite


Erfarenhet av att jobba med CMS


Marknadserfarenhet av konsultbranschen, och är det IT/tech så poppar vi champagnen (eller öppnar en Jolt-Cola)! 


 

Har vi gjort dig nyfiken? Ansök redan idag, vi har löpande rekrytering så vänta inte för länge. Har du frågor om tjänsten kontakta Gustaf Snöbohm på gustaf.snobohm@visma.com. Sista ansökningdsag är 29/8-2021.  Vi ser fram emot din ansökan! 

Mer om oss på Visma! Visma är en av Europas mest expansiva tech-koncerner med plats för dig att växa, både professionellt och som individ. På Visma jobbar du i en snabbrörlig och vänlig miljö med stor möjlighet att påverka. Vi tror att engagemang skapas genom utmaningar, trygghet och flexibilitet. Vi pratar inte bara om den digitala utvecklingen - vi leder den!

På vår del av Visma - Visma Consulting AB - är vi 135 glada kollegor som framförallt sitter inhouse på fem kontor från norrländska Skellefteå till söderns Malmö, och däremellan Gävle, Uppsala och Stockholm. Vi brinner för att skapa ett bättre samhälle genom digitalisering. De flesta av oss jobbar med någon form av systemutveckling medan andra är projektledare, förvaltningsledare, marknadssnillen, testare eller säljare - bli en av oss!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Visma Visma Consulting AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 augusti 2021
  • Ansök senast: 9 september 2021

Liknande jobb


Social Media Intern

Social Media Intern

15 maj 2024

15 maj 2024