Digital Marknadsförare (PR och Brand)

Digital Marknadsförare (PR och Brand)

Arbetsbeskrivning

Vad du bidrar med

Som vår digitala marknadsförare kommer du att vara det digitala navet på Binogi.
Ditt ansvar kommer vara att leda arbetet för att öka medvetenheten kring oss och
fördjupa kommunikationen med definierade målgrupper. Du kommer ta ett
helhetsansvar för vårt digitala budskap och hur, vad, var och när vi kommunicerar
digitalt. Vi letar efter dig som är kreativ, har en analytisk känsla och stark
berättarförmåga.
Din uppgift blir att skapa digital marknadsföring som driver engagemang,
marknadsposition och nya användare. Du kommer att spela en viktig roll för att driva

våra marknadsföringsinsatser och kommunikation och förbättra vår kundresa. Det
gäller att du kan tänka strategiskt och vågar tänka stort.
Arbetsuppgifter
Som digital marknadsförare med ansvar för Binogis digitala och sociala kanaler
arbetar du brett och har fullt ansvar för planering, produktion, spridning, mätning,
utvärdering och optimering av innehåll i våra kanaler (sociala medier, nyhetsbrev,
hemsida, kampanjer etc).
Du kommer bland annat att:
Utveckla Binogis digitala marknadsföringsstrategi i enlighet med våra
affärsmål, varumärkesstrategi, målsättning och KPI:er.
Identifiera målgrupper och kartlägga vilka kanaler som ska användas och
vad som ska kommuniceras till vem.
Skriva och skapa innehåll i form av artiklar, filmer, bilder, annonser.
Ansvara för kampanjer och annonsering i våra sociala medier - från
planering till utförande och uppföljning.
Hjälpa till att driva och följa upp trafik till hemsidorna
Omvärldsbevakning av digitala trender för att optimera och utveckla idéer
för sociala medier
Analysera realtidsdata, datadelning och visualisering av resultat med hjälp
av KPI:er

Formella krav

3 års erfarenhet inom digital marknadsföring eller liknande område
Analytiska färdigheter och datadrivet tänkande
Erfarenhet av att arbeta med SEO, SEM och konvertering
Email Marketing
Erfarenhet av att arbeta med digital annonsering
Erfarenhet av att arbeta med Google Adword
Flytande på svenska och engelska, både skriftligt och muntligt
Vana av bild- och videoredigering i t.ex. Adobe Suite eller Figma.
Meriterande
Erfarenhet av att arbeta med CMS

Google Tag Manager och Search Console
Facebook Blueprint certifiering
Google Academy certifiering
Erfarenhet av Google Analytics
Arbetstider

Tillsvidareanställning
40 timmars arbetsvecka
30 dagars semester
Pension - och sjukvårdsförsäkring

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Binogi
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 april 2021
  • Ansök senast: 3 oktober 2021

Liknande jobb


11 maj 2024

Social Media Intern

Social Media Intern

10 maj 2024