Digital strateg och försäljningsansvarig till VK Media

Digital strateg och försäljningsansvarig till VK Media

Arbetsbeskrivning

Om företaget
VK Media är Norrlands ledande mediehus, med varumärken som Västerbottens-Kuriren, Folkbladet och VK Media Bredband. Allt vi gör, gör vi för att säkerställa att högkvalitativ journalistik ska finnas kvar i Västerbotten för alltid. Hos oss arbetar 165 medarbetare med en mängd olika kompetenser, alla för öppenhet, demokrati och det fria ordet. Nu finns chansen att bli en del av ett engagerat och ambitiöst marknadsteam, i en spännande roll där du får utvecklas och vara med på resan mot framtidens mediehus!

Dina arbetsuppgifter
Som försäljningsansvarig för digitala medier driver du utvecklingen av digitala säljkanaler och ansvarar för all försäljning till nya prenumerations- och bredbandskunder i våra digitala kanaler. I första hand gäller det VK Medias egna webb- och mobilsajter men även marknadsföring i sociala medier och andra digitala kanaler. I rollen ingår också ett ansvar över att driva VK Medias försäljningsarbete tillsammans med våra redaktioner, för att optimera försäljning och kundupplevelsen.

Hos oss blir du en del i ett hjärtligt och prestationsinriktat marknads- och privatmarknadsteam på 4 personer.

I arbetet ingår att:
• Leda försäljningen av prenumerationer och bredband till nya privatkunder på VK Media
• Planera och genomföra digitala marknads- och säljinsatser i alla kanaler
• Tillsammans med CRM-ansvarig ansvara för kundresor och automatiserade kampanjer för nya och befintliga kunder
• Ansvara för uppföljning och analys av digital försäljning
• Förmedla uppföljning och resultat till hela organisationen
• Förvalta och driva utveckling av VK Medias försäljningsprocesser
• Operativt arbeta med SEO, SEM, annonsering i sociala kanaler samt webbanalys för att optimera alla privatmarknadskanaler
• Bidra i arbetet med en tydlig strategi för sociala medier

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med tillträde i juni eller enligt överenskommelse.



Din profil
För att lyckas i rollen är du strategisk och har stor kunskap om digitala medier. Vi tror att du har erfarenhet av att leda och driva digital försäljning tillsammans med både interna och externa partners och att du är en van kravställare inom teknisk utveckling. Du har även jobbat med utveckling av webb och andra digitala medier vilket gör att du har god kännedom om vilka verktyg och processer som ska användas för försäljning i digitala kanaler.

Kvalifikationer:
• Utbildning i, eller mångårig erfarenhet av, marknadsföring/försäljning B2C
• Erfarenhet av projektledning inom digital marknadsföring och försäljning
• Lång erfarenhet av att arbeta med prestationsmarknadsföring och digitala marknadsaktiviteter inom B2C
• Vana av att hantera stora datamängder samt analytisk förmåga
• Väl bekant med Google 360, primärt Google Analytics, Tag Manager, Data Studio samt Google Ads
• Dokumenterad erfarenhet av SEO – search engine optimization
• Du skall kunna uttrycka dig väl i tal och skrift
• Kommersiellt tänk och kunnig om konsumentbehov och beteenden

Extra meriterande är det om du även har arbetat med analysverktyget Power BI och mediaplaneringsverktyget Sesame.

Läs gärna mer om VK Media och hur det är att jobba hos oss via vår karriärsida! vkmedia.se/karriar


Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning och Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Emelie Wijk på tfn: 0733-51 27 28. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, så ansök därför så snart som möjligt, dock senast den 16 maj, via www.clockworkpersonal.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clockwork Umeå AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 maj 2021
  • Ansök senast: 16 maj 2021

Liknande jobb


13 november 2023

13 november 2023