Digitaliseringsledare

Digitaliseringsledare

Arbetsbeskrivning

Uppdraget

Tjänsten ligger organisatoriskt under funktionen Digitalisering som ansvarar för att lyfta företaget inom digitalisering.

Inom funktionen återfinns bl.a. områdena IT, stadsnät, automation, mätvärden och GIS.

Med utgångspunkt i våra kundrelaterade processer innebär uppdraget som digitaliseringsledare att säkerställa att vi får ut så mycket nytta som möjligt, både av våra befintliga arbetssätt och system och genom att vi tar in nya verktyg och lär oss att arbeta på nya sätt. Du jobbar i gränslandet mellan traditionell förvaltning och nyutveckling, men även i gränslandet mellan de tekniska lösningarna och den faktiska verksamheten. Det innebär arbetsuppgifter med variation, t.ex. inom processutveckling, kravanalys, kravställande mot leverantörer, uppdragsledning, test/verifiering och utbildning. Samtidigt som du alltså arbetar brett ser vi dig på sikt som en specialist just vad gäller kundrelaterade processer och system.

Vem är du?

För att lyckas med jobbet måste du stimuleras av att se nya perspektiv och lösningar, ha lätt för att samarbeta men samtidigt ha ett starkt eget driv, våga utmana invanda mönster och vara resultatorienterad. Förändringsarbete kräver tålamod och det ställer också höga krav på dina pedagogiska färdigheter och din förmåga att vinna förtroende. Du har sannolikt bakgrund där du praktiskt byggt upp erfarenhet kring vad en verksamhet kan vinna på att ta sig an nya arbetssätt och tekniska lösningar.

Du har erfarenhet av olika metoder, främst då agila arbetssätt och du är van vid att jobba som kravställare mot leverantörer. Du är även van att självständigt genomföra uppdrag hela vägen från ett behov till färdig nytta och du är inte rädd för att kavla upp ärmarna och göra det jobb som måste till. Hjärtat i vårt informationsnav är vårt kundinformationssystem och för att lyckas med uppdraget behöver du ha erfarenhet av processer och system som involverar kunder, kundservice, ekonomi, ärendehantering och olika utförare.

Det här är vi
Vi är ett bolag som jobbar med fokus på ekologisk, social och ekonomisk hållbarhet och där energi är en del, men vi är också oerhört stolta över våra hållbara och cirkulära affärer och vårt engagemang i Karlskoga. Vi vill bidra till ett robust samhälle som är redo att möta framtidens utmaningar.

El, värme, ånga och biogas är exempel på produkter som vi producerar i egna anläggningar och säljer. Elnät, vatten och avlopp, renhållning, återvinning, stadsnät och vattenkraft ingår också i våra ansvarsområden, så bredd behöver du inte sakna. Totalt är vi drygt 180 anställda och omsätter drygt 500 Mkr per år.

Företaget ägs av Karlskoga kommun.


Mer information och ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning och du utgår från något av våra kontor i Karlskoga. Vi tillämpar normalt provanställning.

Har du frågor är du välkommen att kontakta Jesper Bjärvall, digitaliseringschef (jesper.bjarvall@karlskogaenergi.se).

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Karlskoga Energi & Miljö
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 mars 2020
  • Ansök senast: 29 mars 2020

Liknande jobb


Systemförvaltare, Personalsystem

Systemförvaltare, Personalsystem

7 november 2023

Systemförvaltare

Systemförvaltare

14 november 2023

Systemförvaltare till ekonomiteamet

Systemförvaltare till ekonomiteamet

14 november 2023