Direktupphandlare till inköpsavdelningen

Direktupphandlare till inköpsavdelningen

Arbetsbeskrivning

Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss?
Ekonomiavdelningen i Strängnäs kommun utgör kommunens samlade stöd för budgetplanering, finansiell planering, uppföljning och prognoser, inköp och upphandling.
Inköpsenheten har en tvärfunktionell och strategisk roll i Strängnäs kommun. Det huvudsakliga uppdraget är att öka verksamhets- och invånarnytta genom att göra bra affärer. Enheten har också ett utvecklingsansvar för hela inköpsprocessen. Den är organiserad under ekonomiavdelningen och består för närvarande av sex tjänster varav fyra är upphandlare. Arbetsplatsen ligger mitt i staden med gångavstånd till buss och tåg.
Vi har ett nära samarbete inom enheten och strävar efter att pröva nytt och bli bättre hela tiden. Våra lean-baserade gemensamma arbetsmallar och rutiner gör att det är lätt att komma in i arbetet.




ARBETSUPPGIFTER
Som direktupphandlare har du ansvar för genomförande av direktupphandlingar och avrop inom olika varu- och tjänsteområden. Du kommer att stödja kommunens köpande verksamheter i deras arbete med att formulera offertförfrågningar, utvärdera offerter och upprätta avtal. Vissa direktupphandlingar genomför du helt på egen hand. Rådgivning och utbildning internt i organisationen, kortare marknadsanalyser och förstudier, mätning och dokumentation samt i viss mån uppföljning av avtal är också uppgifter som ingår i din roll.

Tjänsteinnehållet kan till viss del komma att anpassas beroende på dina intressen, kompetens och erfarenhet. Det kan också bli aktuellt att du i begränsad omfattning arbetar med större annonserade upphandlingar.

Vi erbjuder dig:
• möjlighet att bidra till samhällsnyttan
• tillfälle att vara med och påverka måluppfyllelsen i Agenda 2030 samt kommunens ambitiösa klimat- och energiplan
• möjlighet till fortlöpande utbildning
• mycket god gemenskap och trevliga kollegor
• friskvårdsbidrag, samt
• möjlighet att semesterväxla för fler semesterdagar.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som
• har eftergymnasial utbildning inom inköp/upphandling, ekonomi och/eller juridik, alternativt arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig,
• kan Microsoft Office-paketet,
• har förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp,
• är självgående, initiativtagande, vetgirig och ansvarstagande,
• är förtroendeskapande, hjälpsam och har hög social kompetens,
• är pedagogisk och kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift,
• drivs av att göra goda affärer, samt
• har förmåga att hantera flera pågående uppdrag samtidigt och trivs med ett högt tempo.

Det är meriterande om du:
• har relevant arbetslivserfarenhet, praktisk och/eller teoretisk erfarenhet av lagen om offentlig upphandling, samt
• har erfarenhet av att upprätta avtal eller med avtalsförvaltning.

Vi kommer att fästa mycket stor vikt vid personlig lämplighet och vi vill att du delar vår värdegrund: utveckling, respekt, tydlighet och öppenhet.


ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet.
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!

Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid.

För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.

I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Strängnäs kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 juni 2022
  • Ansök senast: 26 juni 2022

Liknande jobb


Upphandlare

Upphandlare

18 mars 2024

18 mars 2024

Upphandlare

Upphandlare

15 mars 2024

13 mars 2024