Dispatcher till TradeChannel

Arbetsbeskrivning

Nordens största banker, finansiella företag, fond- och kapitalförvaltningsbolag kan nu bli dina kunder. Ge dem den bästa möjliga service i rollen som Dispatcher på TradeChannel. Om du alltid drömt om en karriär inom bank, finans och ekonomiska flöden så har du här möjligheten! Sök denna tjänst redan idag!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för TradeChannels räkning en Dispatcher. TradeChannel är en produktleverantör som fokuserar på utveckling, implementering och underhåll av IT-lösningar för några av Nordens största finansiella företag, banker, fond- och kapitalförvaltningsbolag.

I rollen som Dispatcher kommer du arbeta i TradeChannels Customer Service-team som idag består av tre personer. I denna roll kommer du att vara en nyckelspelare i att säkra kundnöjdheten och vara länken mellan TradeChannels kunder och övriga medlemmar i Customer Service-teamet. TradeChannel erbjuder dig en trivsam arbetsplats med högt tempo och stor gemenskap.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos TradeChannel. Uppdraget kommer att vara på heltid och sträcka sig fram till 6 månader. Det finns goda möjligheter att bli förlängd på uppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet

ARBETSUPPGIFTER
Customer Service har helhetssynen över kundernas processer och TradeseC-lösningar. Frågor som kan dyka upp kan vara relaterade till konfiguration, regelverk eller specifika flöden i TradeseCs-lösningar. Customer Service supporterar kundernas användare av TradeseC. I din roll som Dispatcher är du kundens första kontakt vilket innebär löpande kundkontakt via TradeChannels ärendehanteringssystem, telefon och mail.
Denna roll innefattar bland annat att du:


* Du ansvarar för hanteringen av de kundärenden som kommer in och hjälper i vissa fall kunden att prioritera.
* Du genomför själv en första analys för att avgöra vem som ska hantera ärendet. Ett ärende kan bestå av ett fel/incident, ändringsbegäran eller ett önskemål från kund om nyutveckling i TradeseC.
* Du ansvarar för uppföljningen både internt på TradeChannel och mot kunden för alla de ärenden som kommit in och säkerställer att kunden löpande får återkoppling.


All ärendehantering sker i TradeChannels ärendehanteringssystem Service Desk. Då TradeChannel har ett Service Level Agreement-åtagande under kontorstid ingår du i ett gemensamt schema som ser till att bemanning under dessa tider alltid finns.

VI SÖKER DIG SOM
* Har en högskoleexamen inom ekonomi eller motsvarande
* Har goda kunskaper, både verbalt och skriftligt, i det svenska och engelska språket
* Har ett gediget intresse för att lära dig och utvecklas inom bank- och finanssektorn

Som person ser vi att du är serviceinriktad med en bra kommunikativ förmåga. Du har en fallenhet för att ge information, hitta lösningar och hjälpa andra när det gäller. Vi ser även att du är fokuserad, målmedveten och ständigt arbetar för en bra struktur. För att passa in i företaget och rollen ska du även tycka om att arbeta i team och agera spindeln i nätet.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Stockholm City
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och TradeChannels önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på STW01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.


* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här


INFORMATION OM FÖRETAGET
TradeChannel är ett produktbolag som specialiserat sig på att leverera integrationslösningar mot bank och finans. Bolaget etablerades 2002 och består idag av 24 medarbetare.

"Vi är ett kundnära bolag, där vi tillsammans med våra kunder och prospekts identifierar och utvecklar standardlösningar. Alla lösningar utvecklas på TradeChannels standardplattform TradeseC som utvecklas och supporteras från vårt kontor i centrala Stockholm. Läs gärna mer om oss på www.tradechannel.se."

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid, flex
  • Publicerat: 13 juni 2018

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Investment Manager

16 februari 2024

projektportfölj chef

projektportfölj chef

26 oktober 2023