Distriktsansvarig säljare norra Norrland sökes till Sternhammar

Distriktsansvarig säljare norra Norrland sökes till Sternhammar

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Trivs du med att styra din egen vardag, tillhandahålla ett av branschens bredaste sortiment och samtidigt tillhöra en stabil koncern grundad 1938?
Läs då gärna vidare!

Som distriktsansvarig säljare på Sternhammar driver du försäljningen på ditt säljdistrikt med resultat- och budgetansvar. Arbetet innefattar försäljning både mot nya samt befintliga kunder. Jobbet fokuseras kring relationsbyggande, kund- och avtalsarbete, support och service. Du kommer till ett väletablerat kundunderlag men också till en stor potential att utveckla affärerna vidare. Du arbetar självständigt i ett starkt team som består av säljkollegor, produktchefer och försäljningschef. Du kommer att utgå från din bostad och utför arbetet ute hos dina kunder. I tjänsten ingår resor och övernattningar. Du rapporterar till försäljningschef.

Exempel på arbetsuppgifter;
- Utveckla kundrelationer, befintliga och nya.
- Presentera och sälja in Sternhammars produktutbud.
- Självständigt driva och följa upp affärer och olika affärsprojekt.
- Deltaga i försäljningsaktiviteter, så som mässor och utställningar.
- Vara support och ge bästa service till våra kunder.
- Kontinuerligt uppdatera dina produktkunskaper.
- Hålla dig uppdaterad på marknadens utveckling.

Din Profil
Som distriktansvarig säljare hos Sternhammar bör du ha minst 3–5 års erfarenhet av B2B försäljning, helst inom fordonsbranschen med goda dokumenterade försäljningsresultat. Har du en säljutbildning är detta meriterande men inget krav. Vidare är du bekväm i Officepaketet, innehar B-körkort, behärskar svenska i tal och skrift och har en god förståelse i engelska.

Som person är du kommunikativ och har lätt för att bygga relationer ute på fältet. Du är driven och motiveras av högt ställda krav. Du är strukturerad, förtroendeingivande och lyhörd. Vidare drivs du av ett självständigt arbete och av att lyckas i det du tar dig för.

Om företaget
Du erbjuds en stimulerande, utmanande och omväxlande tjänst samt härliga kollegor som delar din vardag. Du kommer till ett arbete i en positiv miljö på ett växande bolag med nya varumärken med kvalitetsfokus och en stabil koncern där det finns möjlighet till personlig utveckling. Tjänsten är på heltid och tillsvidare anställning med start efter överenskommelse.

Sternhammar är en svensk importör och tillverkare av fordonsrelaterade komponenter, förbrukningsartiklar och tillbehör. Företaget grundades 1938 i Örebro och är idag en del av Axel Johnson-koncernen. Vi tillhandahåller ett av branschens bredaste sortiment och fokuserar på att utveckla produkter under våra egna varumärken. Vi är drygt 20 anställda med huvudkontor och lager i Örebro. Sternhammar är den perfekta platsen för dig som vill förverkliga idéer tillsammans med våra kunder. För att stärka vår konkurrenskraft söker Sternhammar alltid efter personer som kan tillföra ett värde till vårt bolag.

I denna rekrytering samarbetar Sternhammar med Autorekrytering. Är du intresserad så är du välkommen att söka genom att skicka in ett personligt brev och ditt CV. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Monia Letmark på monia.letmark@autorekrytering.se alternativt på 070-622 65 30. Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande – så vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du söker tjänsten via Autorekryterings hemsida, www.autorekrytering.se. Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svensk Autorekrytering AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 februari 2021
  • Ansök senast: 31 mars 2021

Liknande jobb


26 april 2024

B2B Category Manager

B2B Category Manager

25 april 2024

Aktiv Försäljningschef Sverige

25 april 2024