Dödsboförvaltare - Stockholm

Dödsboförvaltare - Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om FENIX.
Fenix är ett företag som växer kraftigt och erbjuder digitala begravnings- och juridikstjänster. Vi finns sedan 2014 i Sverige och under 2020 lanserade vi i Storbritannien och siktar på att vara ledande inom vår nisch globalt. Vi gör skillnad för människor genom att erbjuda anpassade begravnings- och familjejuridikslösningar till de som behöver vår hjälp.


Om jobbet.
Fenix rekryterar nu till Dödsboförvaltningen.
Vi söker dig som har en naturlig läggning för struktur och noggrannhet och drömmer om att ta plats i ett engagerat team för att bidra med dina kunskaper!
Jobbet som dödsboförvaltare handlar om att tillsammans i ett team hantera administrativa uppgifter som kan uppstå i dödsbon. Du kommer att ha kontakt med myndigheter, banker, företag, anhöriga och Fenix jurister och begravningsrådgivare. Syftet med dödsboförvaltningen är att administrera dödsbona under tiden som juristen arbetar med det juridiska inför bouppteckning/ arvskifte.


Kvalifikationer.
Utbildad eller under utbildning inom följande yrkesområden eller likvärdiga:
Paralegal, administration, ekonomi, juridik.
För tjänsten relevant yrkeserfarenhet.
Meriterande med yrkeserfarenhet som inneburit administrativt ansvar.



Vad förväntar vi oss av dig?
Som person är du strukturerad och noggrann med detaljer.
Du är ansvarsfull, förtroendeingivande, självgående och konsekvent.
Du är lösningsfokuserad och van att hantera situationer på ett lugnt och pragmatiskt sätt.
Du uttrycker dig tydligt i såväl tal som skrift och du behärskar det svenska språket väl.
Du är flexibel och öppen för att ta till dig nya arbetssätt och metoder i ett snabbt förändrande arbetslandskap.
Du är prestigelös och social och har lätt för att samarbeta med kollegor och jobba effektivt i team.
Du gillar att arbeta mot uppsatta mål och utmana dig själv för att ständigt förbättras.
Du har högt driv och får saker att hända.
Grundläggande datorkunskaper och förmåga att ta till sig nya digitala arbetssätt.



Vi erbjuder dig:
Hos oss får du ett omväxlande arbete, varje uppdrag är unikt och hjälper dig att skapa arbetserfarenhet och utvecklas tillsammans med oss som team.
Hos oss får du vara med att forma och skapa arbetskultur, ha inflytande och möjlighet att påverka verksamheten genom att vara delaktig i våra beslut.
Vi arbetar i team och präglas av glädje, att ha roligt på jobbet och vi sitter i ljusa och trivsamma lokaler på Linnégatan i centrala Stockholm.
Friskvårdsbidrag för att kunna träna och aktivera dig.



Villkor:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och provanställning tillämpas.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering. Arbetets natur kräver engagemang, struktur och effektivitet.
Vi ska ha branschens nöjdaste kunder och inget får lämnas åt slumpen. Det ställer höga krav på att du är noggrann och strukturerad samt att du vill ge service i världsklass, både till kollegor och kunder.
Även när tempot är högt, och det är det ibland, ger vi kundnöjdhet och service högsta prioritet. Det kräver att du självständigt kan ta egna initiativ och fatta de beslut som situationen kräver.
Känner du att detta kan vara något för dig är du varmt välkommen att söka tjänsten, genom att skicka in CV och personligt brev till maria.antoniadou@fenixjuridik.se .


Sista ansökningsdag:
Vi önskar ha din ansökan så snart som möjligt men senast 1 augusti 2021. Intervjuer genomförs under augusti 2021.


Tillträde:
Augusti/ september 2021.


Vill du veta mer?
Jag heter Maria Antoniadou och är team-leader för Dödsboförvaltningen på Fenix. Det är jag som är rekryteringsansvarig för den här tjänsten så ta gärna kontakt med mig via mejl om du har frågor om rollen eller kring rekryteringsprocessen på maria.antoniadou@fenixbegravning.se.
Besök oss gärna på
www.fenixbegravning.se

Kontaktpersoner på detta företaget

VD Charlotte Runius
010-3308261

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Fenix Begravning AB Stockholm
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 juli 2021
  • Ansök senast: 5 augusti 2021

Besöksadress

Klarabergsgatan 35 1TR
Stockholm

Postadress

Klarabergsgatan 35 1TR
Stockholm, 11121

Liknande jobb


Serviceinriktad och driven assistent till AG Advokat

Serviceinriktad och driven assistent till AG Advokat

12 april 2024

Paralegal/administratör till Verahill Göteborg

Paralegal/administratör till Verahill Göteborg

10 april 2024

8 april 2024

Juristbyrå söker Paralegal/juristassistent

Juristbyrå söker Paralegal/juristassistent

24 mars 2024