Domstolsverket söker receptionist och arkivassistent i Karlstad

Arbetsbeskrivning

Jurek Bemanning Sverige AB

Arbetsbeskrivning
Vi söker 2 personer till domstolarna i Karlstad som ska arbeta heltid, 50% som receptionister och 50% som arkivassistenter. Anställningarna är organisatoriskt förlagt till den domstolsgemensamma administrationen på Förvaltningsrätten i Karlstad och Värmlands tingsrätt.

Följande arbetsuppgifter ingår i tjänsten:
- Bemanna receptionen.
- Svara på allmänhetens frågor, både direkt i receptionen och på telefon
- Sköta besökspärm och besöksbrickor.
- Hantera beställningar som är e-baserade ur vårt datasystem
- Ta emot och hantera ansökningsavgifter
- Ytterligare administrativa arbetsuppgifter enligt beslut av administrativa chefen.
- ansvara för att arkivhandlingarna tas omhand och arkiveras i enlighet med gällande regelverk,
- ansvara för insortering av akter och avgöranden
- ta emot och expediera interna och externa arkivbeställningar

Vem är du?
Vi söker dig med minst en gymnasieexamen i grund och botten och som har något eller några års erfarenhet utav efterfrågade arbetsuppgifter. Arkivarbete från en myndighet är starkt meriterande. Har du en bakgrund inom service och kundbemötande är även detta ett plus. Du ska ha goda språkkunskaper och kunna uttrycka dig väl i skrift och tal, därtill tillkommer en god datavana. Som person söker vi en nogrann och strukturerad person, som tar ansvar över sina arbetsuppgifter. Vi ser gärna en positiv och flexibel lagspelare som trivs i möten med människor.

Du erbjuds
För det här uppdraget kommer du att anställas i vår uthyrningsverksamhet och därigenom arbeta uthyrd som konsult. Uppdraget är förlagt på heltid under perioden 2014-01-03 – 2014-06-30.

För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Susanna Filipsson; 0766-33 14 48 eller susanna.filipsson@jurekbemanning.se. Då urvalsprocessen sker under 11-12/12 är du varmt välkommen med din ansökan omgående.

Om företaget
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemannings lösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, kontor, teknik, HR och marknad/sälj. Vi söker för Domstolsverkets räkning två receptionist- och arkivassistenter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
08-525 01 805
Malin Sjöström
0709-721470
Malin Sjöström
08 - 525 01 805
Rakel Jarl
070-972 13 52
Thomas Eklöf

Sara Molin
08-52501818
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Amir Norifard
0709-721595
Sara Molin
0766-331445
Hanna Jakobsson

Sammanfattning

Postadress

Grev Turegatan 30
STOCKHOLM, 11438

Liknande jobb


16 maj 2024