Drift & Supportansvarig med agilt mindset till Marginalen Bank!

Drift & Supportansvarig med agilt mindset till Marginalen Bank!

Arbetsbeskrivning

Brinner du för att jobba med IT-drift och vet vad som krävs av en modern driftorganisation? Är du en nytänkande ledare och vill arbeta i en agil organisation med självstyrande team? Då ska du absolut bli en av oss!

Ett urval av dina kommande arbetsuppgifter…

Som funktionsledare för Drift & Support ansvarar du för att inom funktionen Development & Operations leda leverans och drift av intern infrastruktur och teknisk plattform samt IT-support.

Rollen innebär att du har budget- och personansvar för driftteamet och ansvarar för att teamet kan leverera en effektiv, modern och högkvalitativ IT-miljö som tillgodoser kundernas och verksamhetens behov. Samarbetet övriga ledare inom TECH är av stor vikt och det kräver att du är prestigelös, visionär och leveransfokuserad.

Du ansvarar för prioriteringen av driftteamets strategiska backlogg vilken du tar fram tillsammans med respektive teknikområdesansvarig. Vidare ansvarar du för att säkerställa resurssättning och budget för den strategiska backloggen. Utöver det strategiska arbetet ansvarar du även för att stötta driftteamet i det dagliga operativa arbetet genom att vid behov styra prioriteringar och resurser.

I rollen kommer du även ha budget- och personalansvar för supportteamet och stötta teamledaren för supportteamet både strategiskt och i det dagliga arbetet.

Vem du är…

Vi söker dig med mångårig erfarenhet av arbete inom driftorganisationer och med gedigen erfarenhet av agila metoder. Du är en kommunikativ och modern ledare med hög administrativ förmåga, energi och driv. Du trivs i en organisation där samarbetsförmåga och relationsbygge är grundläggande och där nyfikenhet på andra delar av organisationen är lika viktigt som intresset för ny teknik.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av DevOps/DevSecOps samt av Hybrid Cloud.

Det är en förutsättning att du är van att använda engelska som arbetsspråk och uttrycker dig väl både i tal och skrift på såväl svenska som engelska.

Vad Marginalen Bank erbjuder dig…

Hos oss blir du en del av en prestigelös organisation där du får vara med och påverka processer och rutiner. Vi arbetar agilt och vågar fatta så många beslut som möjligt så nära en själv och ens team som möjligt. Vi är innovativa, arbetar proaktivt och driver igenom fattade beslut med en handlingskraft.

Vårt huvudkontor, mitt i centrala Stockholm, huserar i byggnaden Grönlandet - ett arkitektoniskt mästerverk signerat Sigurd Lewerentz från 1932. Vi har en egen restaurang med egen kock som lagar ekologisk mat vilket är en extra lyx i vår vardag! Här får du arbeta med medarbetare som känner stolthet, arbetsglädje och delaktighet. Vi erbjuder också utveckling och flexibilitet för alla våra engagerade medarbetare. Volontärdag, tjänstepension, friskvårdsbidrag och hälsoförsäkring är bara några av våra förmåner - Välkommen att läsa mer om vår kultur och våra förmåner på vår hemsida. Låter detta som något för dig, tveka då inte att kontakta oss!

Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Michael Almgren på mail michael.almgren@marginalen.se . Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt dock senast den 30/4 -2022.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Marginalen Bank
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 mars 2022
  • Ansök senast: 30 april 2022

Liknande jobb


Service Manager

Service Manager

6 juni 2024

29 maj 2024

Chef till nya sektionen Delivery

Chef till nya sektionen Delivery

22 maj 2024