OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till AB Regins huvudkontor i Kållered söker vi en ansvarig för intern IT. Tjänsten innebär att ansvara för drift och förvaltning samt teknisk IT-support. Personen vi söker är van vid att arbeta processorienterat och driva vidareutveckling och standardisering av processer. AB Regin arbetar med följande plattformar och verktyg vilka den sökande förväntas ha goda kunskaper i: -Pyramid, Exchange, Sharepoint Portal Server, Citrix, Terminal Server, SQL, Windows 2000/2003 Server, Cisco samt WM-Ware. Arbetsuppgifter: Koordinering av IT-aktiviteter på AB Regins lokala siter. Koordinering av support. inköp av IT-utrustning, konsulter, fakturakontroller och framtagning av IT-budget. Övergripande ansvar för infrastruktur och telefoni. Utföra Teknisk IT-support/installation som en del av IT-support teamet. Kvalifikationer: Erfarenhet av ovan nämnda uppgifter är en förutsättning Du ska ha god teknisk förståelse God kännedom om Windows olika Operativsystem, både vad det gäller felsökning och support. Erfarenhet av att hitta intranet/extranet lösningar samt utveckling i Sharepoint. Arbetat med Citrix presentation server samt Terminal server. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Personliga egenskaper: God kommunikatör Serviceorienterad och positiv Kan arbeta både i grupp och självständigt Strukturerad och kvalitetsstyrd Trivs att arbeta i en dynamisk miljö. Flexibel vad gäller resor då man kommer arbeta på olika siter. REGIN utvecklar och marknadsför produkter för styrning och övervakning av fastigheter. Vårt produktprogram omfattar överordnade styrsystem och ett av marknadens bredaste program för klimatstyrning. Vi är representerade i ett fyrtiotal länder med egna kontor, via återförsäljare, partners eller agenturföretag. Huvudkontoret ligger i Kållered, Göteborg och vi har kontor i Stockholm, Paris, Hongkong och Singapore. Vår utvecklingsenhet i landskrona och Varberg servar Reginkoncernens affärsenheter med utveckling av produkter för byggautomation. I Landskrona finns också delar av kundsupportteamet som jobbar med avancerad systemsupport och utbildning. Denna tjänst ska tillsättas omgående och intervjuer kommer att ske löpande varpå vi önskar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Team leader HW and Embedded SW Jakob Nordgren
0418-446 761
Manager Indoor Sales and Support Henrik Odén
031 720 02 09
Chefsassistent Annika Järpmyr
031-7200200
Marketing Communications Manager Inga Hedman
031-7200200
Team Leader Test Jakob Nordgren
+46418 446 761