Driftsupport - Öresund

Arbetsbeskrivning

Administration och internservice - Två nya kollegor till vår driftsupport
Öresundstrafiken är en av de största upphandlade järnvägstrafiken i Sverige, med en omfattande komplexitet med bl.a. gränsöverskridande trafik. Trafiken omfattar cirka 18 miljoner fordonskilometer årligen och cirka 500 medarbetare på 6 olika orter. Tågtrafiken fungerar som pendeltåg, regionaltåg, långdistanståg samt som airport-shuttle till Kastrup och bidrar till att knyta ihop Öresundsregionen.
Rollen
Vi söker två nya kollegor till vår driftsupport. Som administratör inom internservice kommer du att vara en viktig kugge i ett snabbrörligt team som arbetar för att tågtrafiken skall flyta. Du kommer att ha ett brett kontakt- och ansvarsområde både med support och stöd till tågpersonal och tjänstemän, likväl som kontakter med trafikhuvudmän och samarbetspartners.
Arbetsuppgifterna är varierande. Övergripande ansvarsområden kommer att vara redovisning av biljettintäkter, daglig administration med beställning och lagerhållning av utrustning och material till tågpersonal och tjänstemän. Administratören har också ansvar för handdatorer och att ge medarbetarna stöd avseende mobil och IT.
Din bakgrund
Du har goda kunskaper i Office-paketet och är van att använda datorn som arbetsredskap. Vi vill att du har erfarenhet sedan tidigare från liknande tjänster.
Som person har du en god kommunikativ förmåga och är drivande, proaktiv, strukturerad och engagerad. Du är serviceminded och effektiv även under press, är bra på att bygga relationer och uttrycker dig väl i både tal och skrift.
Transdev erbjuder
Just nu har vi en tillsvidareanställning och ett vikariat till nov 2017 ledigt inom driftsupport, båda tjänsterna med tillträde snarast. Som administratör och internservice blir tjänsten en central funktion för driften av affärsområde Öresund. Det är en tjänst med ansvar och påverkansmöjligheter i en prestigelös kultur på en stimulerande arbetsplats. Tjänsterna är placerade på Centralstationen i Malmö.Så söker du tjänsten
Då vår urvalsprocess sker löpande ser vi gärna att din ansökan är oss tillhanda så snart som möjligt, dock senast den 16:e augusti. Du söker tjänsten genom att klicka på ”Ansök online” nedan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Markus Svensson

Eva Kullenstein

Peder Bjursten
073-944 54 60
Helene Ekman

Sofia Tillberg / Kjell Glave

Sofia Tillberg / Pierre Svensson

Sofia Tillberg

Tanja Tindeus

Göran Nyström

Eva Kullenstein
0722399045

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Transdev Sverige AB Nässjö
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön Enligt avtal
  • Kontorstid En tillsvidareanställning och ett vikariat t o m november 2017
  • Publicerat: 27 juli 2016

Besöksadress

Järnvägsgatan 9
None

Postadress

Järnvägsgatan 9
Nässjö, 57131

Liknande jobb


Administratör - EY Stockholm

Administratör - EY Stockholm

9 maj 2024

Document Controller

Document Controller

9 maj 2024

Administrativ handläggare

Administrativ handläggare

8 maj 2024