OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ALLMÄNT OM FÖRETAGET Getupdated är en internationellt ledande aktör inom det innovativa & expansiva området internetmarknadsföring & sökoptimering. Vi levererar produkter & tjänster för marknadsföring på internet: infrastruktur, varumärkesprofilering, trafikgenerering & konvertering av besökare. Med cirka 200 specialister inom webbutveckling & digitala medier i Sverige, Frankrike & England kan vi leverera alla typer av lösningar med högsta kvalitet & största tillförlitlighet. Just nu söker vi en HR generalist till vårt huvudkontor i Stockholm där större av den svenska verksamheten finns. Kontoret ligger vid Stureplan & utöver Stockholmskontoret finns även kontor i Borås och Göteborg. ALLMÄNT OM TJÄNSTEN Som HR Generalist kommer du att arbeta för den svenska marknaden med företagets 3 olika bolag. Du kommer att under perioden december-juli arbetar ensam med företagets HR frågor då vår nuvarande HR Generalist kommer att befinna sig på föräldraledighet. Det är därför viktigt att du har en bakgrund av att ha arbetat brett inom olika HR områden. Som HR generalist på Getupdated är du en del av ledningsgruppen & rapporterar till VP Operation Sverige. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ge företagets chefer både praktiskt & strategiskt stöd beträffande frågor som berör personal, processer, organisation och kompetenser. Du har även ett ansvar i att identifiera förbättringsområden & driva utvecklingen av organisationens HR-processer för att optimera Getupdateds investeringar i humankapital. De områden du verkar inom är: -Arbetsrätt, -HR administration -Sjukskrivning & Rehablitering -Lön, pension & försäkringar -Kompetensförsörjning & Utveckling -Arbetsmiljö -Rekrytering & avrekrytering -Löpande frågor och stöd till organisation Tjänsten är en tillsvidare anställning på 100% med tillträde senast 1 november. DINA KVALIFIKATIONER Vi söker dig med 3-5 års dokumenterad erfarenhet av brett HR arbete & med akademiskt utbildning inom HR, personalvetenskap eller motsvarade. Lönehanteringen är outsourcead men du kommer att ha ansvar i att säkerhetsställa att lönen är rätt & för att sammanställa HR statistik. Det är därför meriterande om du tidigare har arbetat med lön. Du kommer också vara den som driver företagets lönerevison & tidigare erfarenhet av detta ser vi som ett krav. Även praktisk erfarenhet av arbetsrätt är ett krav. Då vi har en engelskspråkig VD samt dotterbolag i England & Frankrike är det viktigt att du har en god kommunikationsförmåga & att du behärskar både engelska & svenska i tal och skrift. DINA PERSONLIGA EGENSKAPER Till sättet är du ung i sinnet & trivs med att arbeta med hela "HR paletten", att arbeta både högt & lågt. Du har en god förmåga att driva arbetet framåt & är van att arbeta självständigt. Du tar ägarskap & har en passion för att driva & stötta i alla olika former av HR arbete. Dina beslut är väl genomtänkta & du har ett sinne för helheten. Du är noggrann, ansvarsfull, initiativrik & ser förändring som en utvecklingsmöjlighet. Du arbetar nära cheferna & din sociala talang gör att du är en god kommunikatör & att du har förmågan att se företagets krav & behov. Du är prestigelös & ödmjuk för ditt uppdrag & har förmågan att anpassa ditt arbete efter rådande läge. En positiv attityd & en bra teamkänsla är också viktiga egenskaper som du innehar och som vi värderar högt. Det här är en unik chans för dig som vill arbeta i ett spännande företag med goda utvecklingsmöjligheter! Stämmer det in på dig? Välkommen med din ansökan!